“La Boheme i Stockholmsmiljö”
Omdöme om Kungliga Operan

Kungliga Operan
Boka i förväg
Mer information
42,12 US$*
och över
Stadsrundtur i Stockholm med hoppa på/hoppa ...
Rankad som nr 25 av 332 saker att göra i Stockholm
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 6 februari 2017

Den här operabyggnaden är fin, framförallt på insidan, men det hade varit spännande med den gamla, Gustav III:s opera. Har sett la Boheme flera gånger tidigare, men aldrig "i Stockholmsmilö". Jag tycker nog att det blir litet konstigt när de sjunger på italienska men om miljöer som Berns och Danvikstull.
Musiken är fantastiskt vacker och njutbar och sångarna otroligt duktiga.
Guldfoajen är alltid sevärd och trevlig. Tyvärr så är det ganska höga biljettpriser.

Tack Ulf K

Omdömet skrevs 1 februari 2017

Just nu går Glada Änkan, omarbetad av bl.a. Henrik Dorsin, på Operan.
Tänk finkultur möter fulkultur så förstår du. Genialt!
Gå och se den, du blir inte besviken!

Tack nbc172
Omdömet skrevs 7 december 2016 från mobil enhet

Underbara vackra operahuset! Fantastiska ensemblen levererar alltid på högsta nivå. Favorit! Hit kommer jag ofta.

Tack Johanna U
Omdömet skrevs 28 november 2016 från mobil enhet

Arkitekturen på utsidan är långtifrån lika vacker som insidan. Kan rekommendera att gå in i foajén. Bara för att få en smakbit av den vackra inredningen.

Finns även restaurang och bar i operahuset. Klart besöksvärd.

1  Tack Mikael O
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 oktober 2016 från mobil enhet

Vi såg barberaren i Sevilla med unga men charmanta sångare. Orkestern var liten men ändå väldigt bra. Denna upplevelse rekommenderar jag hjärtligt.

1  Tack krokobalt

Resenärer som tittade på Kungliga Operan tittade också på

Besökt Kungliga Operan? Berätta vad du tyckte!