Omdömet skrevs 7 november 2018

Trevligt fräscht hotell med sköna sängar och generös ”kudd-meny”. Ljudisolering till korridor kunde vara bättre. Generös frukost med generösa frukosttider. Perfekt läge vid Mariatorget nära tunnelbana och Slussen.

Datum för vistelsen: oktober 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack VeeJay511
Omdömet skrevs 23 oktober 2018 från mobil enhet

Fantastiskt hotell, jättetrevlig och hjälpsam personal och rummen var riktigt mysiga! På frukosten fanns allt man kunde tänka sig och mer än det! Så gott! Även roligt med kuddhotell där man kunde välja vilka kuddar som passade bäst att sova på!

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Caamiiillaa
Omdömet skrevs 5 september 2018 från mobil enhet

Bodde här måndag till onsdag i samband med en föreläsning på hotellet.
Hotellet är verkligen att rekommendera. Jag hade uppgraderat samt beställt lite lyx i vardagen (Romantiska paketet) och allt var väl ordnat och champagnen levererades några minuter efter att vi kommit in på rummet. Hela hotellet var rent och städat och rummet var jättetrevligt med lite ABBA tema. Första morgonens frukost på rummet levererades vid önskad tid och var rejält tilltagen. Frukosten i restaurangen gick heller inte av för hackor men jag saknade sillen. Detta är ett hotell med lyxig känsla i den övre prisklassen men man får absolut vad man betalar för.
Hotellet ligger i ett område som vi inte besökt så ofta men Södermalm är jättetrevligt. Vi kommer besöka Södermalm fler gånger och vi kommer garanterat att komma tillbaka till Rival som är ett av de bättre hotell vi bott på i Stockholm.
Tack Rival och på återseende.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack Putte69
Omdömet skrevs 20 augusti 2018

Återvände tillslut, även den här gången i samband med Midnattsloppet. Fortfarande nöjd, eller snarare nöjdare eftersom vi den här gången fick bo i ett hörnrum. Ett standardrum visserligen men tillgänglighetsanpassat vilket innebar ett större rum och större säng bland annat. Dessutom balkong mot innergården, riktigt mysigt!

Det enda negativa var att det var varmt på rummet, speciellt första natten då det varit soligare ute under dagen. Vi lyckades inte heller fälla ner markisen tyvärr men dagen därpå hade städerskan gjort det åt oss vilket var mycket trevligt! Golvvärmen inne i badrummet är nog trevlig vintertid men nu gav det en lätt känsla av bastu.

Frukosten lika bra som senast, uppskattade lugnet och det var trevligt att personalen frågade innan de dukade av saker. Det kändes mer som att de gjorde oss en tjänst och frigjorde utrymme på bordet än att de behövde porslinet eller nåt.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack ilbombo
Omdömet skrevs 7 augusti 2018

Ett fint läge. Härliga sängar. Inredningen var fantastisk trodde man inte då man kom in i den enkla receptionen. Den mysiga baren och trappan upp till restorangen ja hela hotellet var fint. Frukosten kanon med allt man kan tänka sig och lite till.Rymliga rum med inredning som var så fin och badrum/dusch med space. Hit kan jag komma flera gånger så otroligt nöjd. Trevlig personal vi fick ett bättre rum.Kanonställe.

Datum för vistelsen: september 2017
1  Tack carinasundkvist