Omdömet skrevs 6 april 2017 från mobil enhet

Min make fick i födelsedagspresent weekend på Thoresta herrgård, augusti 2015. Vi såg mycket fram emot detta och våra förväntningar var höga.

Vi anlände med bil en solig varm eftermiddag och efter incheckning serverades vi champagne och tilltugg med det lilla extra ute på huvudbyggnadens terrass med utblick över en lummig trädgård och vy över äng, skog och natur som inramade denna trevliga herrgård med intim och familjär stämning. Ett fåtal andra sällskap rörde sig i omgivningen.

Vid middagen anslöt ytterligare fyra sällskap och under kvällen verkade det som att ännu fler gäster slog sig ned för en drink i angränsande salong. Mat och dryck presenterades genomgående på ett trevligt sätt väl avvägt med säsongens råvaror och smaker.

Vårt charmiga rum låg i en länga intill herrgårdsbyggnaden och gårdsplanen och var något lyhört, vilket märktes när andra gäster stegade in i angränsande korridor och man överhörde deras samtal liksom huvuddörren som slog igen ljudligt.

Service och bemötande var mycket bra men kunde varit bättre vid utcheckning, då vi fick vänta länge på personal.

Tack för en trevlig weekend som överlag levde upp till våra förväntningar. En eloge till kock och restaurang för en trevlig meny som bidrar till gott omdöme!

Datum för vistelsen: augusti 2016
1  Tack Fullmane
Omdömet skrevs 20 februari 2017

Vi var där privat men jag förstår att man lever på konferenserna.
Maten och servicen var mycket bra.
Ett väl sammanplockat vinpaket som passade utmärkt till maten.
Ett extra plus för många unika rom-flaskor i baren.
Hotellrummen var OK men inget spektakulärt.

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Johan N
Omdömet skrevs 15 februari 2017 från mobil enhet

Magiskt vackert.
Sjukt god och vällagad mat med känsla för smakkombination.
Rummen mysiga och sköna sängar.
Konferans rummet magasinet som vi hade var vi super nöjda med. All teknik fungerade.
Servicen / personalen - 5star. Lättsamma trevliga och förstod vad vi ville ha.

Kan varmt rekommenderas.

Datum för vistelsen: februari 2017
Restyp: Reste i arbetet
Tack marycaryy
Omdömet skrevs 27 januari 2017

Det är inte ofta man kommer till en kursgård och får en mer eller mindre helt perfekt upplevelse; maten var kanon, servicen var utmärkt, övernattningen var suverän, konferensrummet var perfekt etc. Som exempel så kan jag nämna att jag äter specialkost och då ordnade de specialkost genom båda dagarna helt friktionsfritt, frukost, fika, lunch och middag. Jag fick till och med en specialskylt endast för mig med min mat på, de gick verkligen hela vägen för att ordna det för mig. Det är service det! Jag kan inte annat än varmt rekommendera detta ställe! Vi kommer tillbaka!

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack Andis169
Omdömet skrevs 23 november 2016

Äldre stil men bra för konferens. OK utrustning - allt vad man behöver för en konferens. Mycket bra mat och dryck. Trevlig service och hjälpsam personal. Nära till bra golfbanor bl a Bro Bålsta där de har biljetter.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack BGJaxelius