“God mat o härlig service”
Omdöme om Bar Nombre

Bar Nombre
Rankad som nr 17 av 3 385 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Bar Nombre bjuder på härlig mat, goda spanska viner och en personlig service som slår det mesta. Aldrig besviken efter ett besök

Datum för besöket: maj 2021
Tack peterhedlund66

Omdömet skrevs 24 februari 2021 från mobil enhet

Ett ställe som har lite av allt. Bor utomlands och brukar alltid besöka Bar Nombre när jag är hemma. Personalen är fantastiskt trevlig och skicklig. Här börjar man med fördel med en drink och därefter låter man personalen guida genom vinlistan. Jag brukar be om ett ”säkert” kort och en överraskning. Köket kan sin sak, från tilltugg och fantastiska förrätter till goda och vällagade varmrätter. Man tvingas tyvärr välja medan ost eller efterrätt då man gått för hårt på förrätterna. Köket delar generöst med sig av recepten. Har man tur får man ett bord framför det halvöppna köket. Kort och gott en av Stockholms bättre restauranger. Tänk er en avslappnad version av Lilla Ego blandad med MD Matbaren.

Datum för besöket: februari 2021
2  Tack Mattias06
Omdömet skrevs 18 oktober 2020

Det var ett på alla sätt lyckat besök. Allt vi åt och drack var väldigt gott, servicen var både trevlig och kunnig. Prisnivån helt ok med tanke på kvaliteten.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack 407timoh
Omdömet skrevs 26 september 2020 från mobil enhet

Fantastiskt god middag, ibericon var super, tänk att få ihop alla smaker så bra. Stora portioner och bra förslag på vin från servitrisen. All personal supertrevlig. Lokalen bra anpassad så det blev aldrig högljutt utan decibel var på bra nivå. Hit går jag nästa gång jag är i Stockholm.

Datum för besöket: september 2020
2  Tack Peter S
Omdömet skrevs 2 april 2020 från mobil enhet

Slank in detta ställe efter barberaren och satte mig i lungan ro för en öl. En dold pärla med spanska influenser på nordiska råvaror. Provade deras egna öl Bar Nombre Ipa som smakade fantastiskt. Köksmästaren Mattis övertalade mig att prova Iberiqo Crocuetas som riktigt smalt i munnen. Ska bli intressant att återkomma för kvällsmat vid ett annat tillfälle.

Datum för besöket: april 2020
Tack TobbeShoot

Resenärer som tittade på Bar Nombre tittade också på

Besökt Bar Nombre? Berätta vad du tyckte!