“Annorlunda, god service och mat samt hundvänlig”
Omdöme om Aifur Krog & Bar

Aifur Krog & Bar
Boka med
Aifur Krog & Bar har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 38 av 3 508 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Beskrivning: Aifur Krog & Bar är döpt efter det legendariska vikingaskeppet Aifur och är resultatet av 15 års samlande av kunskap och forskning om livet, maten och kulturen från åren 700-1100, toppat med duktig och kunnig personal i en fantastisk lokal i Gamla Stan. Vi har ett historiskt inspirerat kök och även en separat bar för den som bara är törstig. Krog & bar, allt i ett.
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Roligt koncept. Ljudligt välkomnande. Trevlig servis. God mat. Bra vin. Jätte trevligt att hundar välkomnas i ena matsalen! Restaurangen sticker ut!

Tack 104karinn

Omdömet skrevs 21 juli 2018 från mobil enhet

Vi provade olika sorters mjöd och njöt av livemusik. Jag vet att det är en turistfälla men det kändes ändå väldigt genuint.

Tack Hanna O
Omdömet skrevs 13 juli 2018 från mobil enhet

Mycket trevlig upplevelse som tog oss tillbaka till vikingatiden! Maten och ölen smakade bra och vi blev väldigt väl omhändertagna utav personal. Helt klart ett ställe som vi skulle kunna besöka igen!

Tack andr_l433
Omdömet skrevs 10 juli 2018 från mobil enhet

Påväg mot Sveriges VM-Kval match mot Italien, så hade jag som den E-type fantast jag är sökt upp detta ställe. Nöjd är bara förnamnet, kliver in på detta speciella ställe. Och på något sätt känns det som jag kommer hem. Räcker så! 10/10

Tack eric9210
Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

Aifur är en riktig turistfälla, men en härlig sådan! Restaurangen har ett väl genomfört vikingatema som går igenom precis allt - mat, dryck, inredning, personalens klädsel, långborden, besticken, allt!!! Maten var fantastiskt god och de serverade riktigt bra mjöd. Personalen lyckades få vår åttaåriga son på extra bra humör genom att låta honom få testa att hålla i ett stort svärd. Mycket roligt!

Tack Sockerskalle

Resenärer som tittade på Aifur Krog & Bar tittade också på

Besökt Aifur Krog & Bar? Berätta vad du tyckte!