“Undvik om du ogillar dålig service och magsjuka”
Omdöme om Supper

Supper
Rankad som nr 85 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Norrmalm
Beskrivning: Bakom idén till Supper ligger en enorm kärlek till Sydamerika och dess kultur, mat, dryck och musik. Men även det glada och sociala sättet att äta på. Våra gäster är våra vänner och dem vill vi ta med på en upplevelse som berör alla sinnen. Maten och drycken ska inte bara smaka fantastiskt, utan även vara härlig att se på och serveras i en miljö som präglas av den sydamerikanska värmen. Eftersom gemenskapen kanske är det allra viktigaste i sydamerikansk kultur så har vi valt att servera maten i mitten av bordet för en social upplevelse där sällskapet delar på rätterna. Det ska vara enkelt, avslappnat och spontant! Kanske finns dina nya vänner bara något bord bort? Stureplansgruppen driver Supper Stockholm tillsammans med Daniel Holgersson, Philip Larsson och Martin Karlsson.

Först och främst, har varit på supper ett par gånger tidigare men det var över 1 år sedan. Något har definitivt hänt med stället. Det hela börjar med att det saknas menyer till alla i sällskapet. En servitör kommer och rycker menyn från mina händer och frågar om det är ok om han kan ta menyn. Jag tittar på honom som om han driver med mig då jag precis fått den efter att ha frågat efter 3 menyer till då vi enbart hade en meny på 4 personer. Han märker min tvekan men skrattar lite nervöst och går därifrån med menyn.

Vi kom dit 17:45, fick första 4 rätterna vid 19:00, resterande 5 rätter vid 19:50. När personalen kommer för att plocka bort tallrikarna så säger hon ”vill ni ha efterrätt?” men ändrar sig snabbt då hon inser att se stänger om 15 minuter. Jag fick fråga efter maten cirka 5 gånger och de svarade att den är på väg.

Två flaskor black stallion för 900kr st och vi får inte ens smaka vinet innan servitrisen häller upp alla glasen med råge. Jag frågade om vi kunde få smaka av vinet först innan, och fick svaret att ”det hade varit ovanligt, det har inte hänt att en black stallion är korkad”.

Jag fick ställa mig upp 3 gånger för att be om mer vatten och beställa mer dryck då våra glas var slut.

Inte en enda gång kom det förbi och frågade om maten hade smakat gott eller om vill beställa mer dryck, förutom när sista beställningen klockan 20:00 skulle in.

Jag har en viss förståelse att man kanske slappnar av med servicen när ett sällskap under 30 år kommer, men i detta fall så var det under all kritik.

Sist av allt, hur kan ni ta 300kr per person vid avbokning 48 timmar innan besök? Jag förstår 24h, men 48h med dagens smittspridning känns så korkat.

Datum för besöket: maj 2021
Tack z00fo
emilsupper, Marknadsföring på Supper, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej vad tråkigt att höra..
Finns det någon möjlighet att få tag i dina kontaktuppgifter?

Omdömet skrevs 1 februari 2021 från mobil enhet

Vi har varit där två ggr, lika bra varje gång! Personalen är så serviceminded alla i personalen ser en och sånt uppskattas.
Maten är såååå god , kan rekommendera chilin.

Kommer lätt tillbaka fler ggr när vi besöker Stockholm!

Datum för besöket: januari 2021
Tack Diiddi
Omdömet skrevs 28 januari 2021 från mobil enhet

Jättegod mat och grymma på att göra drinkar, prisvärt också. Kommer helt klart gå hit igen! Lite svårt att hitta dock, man får ta en rulltrappa upp i Sturegallerian.

Datum för besöket: januari 2021
Tack Johannes K
Omdömet skrevs 27 december 2020

Första besöket för oss och säkert inte det sista. Smakupplevelsen var fantastisk och med 5 rätter blev mer än mätta och belåtna. Personalen var supertrevliga och proffsiga och det enda som drog ner betyget något var den höga musiken

Datum för besöket: december 2020
Tack MrsMajs
Omdömet skrevs 31 oktober 2020

Jag och mina kompisar var där och det var det vidrigaste vi ätit. Maten var äcklig och man blev verkligen inte mätt.

Skulle rekommendera att inte gå till den restaurangen. Jag hittade även ett hårstrå i maten som inte var från oss.

Kommer aldrig mer gå dit, usch usch usch

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack A_n_o_n_y_mqq

Resenärer som tittade på Supper tittade också på

Besökt Supper? Berätta vad du tyckte!