Öppet i dag: 11:00 - 17:00

från 164,79 US$
från 100,50 US$
från 76,35 US$
Omdömet skrevs 8 mars 2021

Vacker miljö, tidstypiskt - både Konst och att se hur en bostad från den här tiden i den här samhällsklassen kunde se ut. Var där på John Bauer-utställning och det var helt magiskt.

Tack MikaelS562
Omdömet skrevs 28 november 2020

Museet som också är ett hem för en prins bjuder på Sveriges stora 1900-tals mästare. Det finns bra möjligheter att titta på en aktuell utställning och museets samlingar. Tag gärna en promenad och beundra utsikt och trädgårdsmästarens arbeten.
Om du vill äta passa på i museet eller i parken.

Datum för upplevelsen: november 2020
Tack gabrielgoteborg
Omdömet skrevs 26 september 2020 från mobil enhet

Vi kom strax innan lunch och blev turligt nog insläppta snabbt då det var enligt modellen en ut och en in. Utställningen om John Bauer var underbar. Alldeles lagom mycket också så det blev inte övermäktigt att ta in. Vi tog sedan lunch i den gamla byggnaden och det var supergott. Personalen kanske inte var hundra procent på alerten i kassan men det smakade utmärkt och gick rätt fort. Utställningen med målningar och skulpturer av Lena Cronqvist var i en helt annan riktning än John Bauer men likväl intressant och perspektivspridande. Innan vi tog oss hemåt så fångade vi en stund utomhus och såg den underbara trädgården och de många vackra Millesstatyerna utomhus. Missa inte det om ni inte har bråttom. Vilket upplevelse!

Tack 901niklasf
Omdömet skrevs 18 september 2020

Om ni besöker Stockholm för en kort tid rekommenderar jag Prins Eugens Waldemarsuddes konstmuseum. Det är ett oerhört vackert museum. Byggnaderna förenar ett utsökt konstmuseum med verk av Sveriges bästa konstnärer och slottets hänförande arkitektur, konstsamlingar, möblemang, blomster arrangemang.
För att inte tala om utsikten från slottet över Mälarens båtliv. Missa inte denna vackra dyrgrip. Glöm inte att besöka trädgården till slottet. Vilken fantastiskt trädgård med sin oerhörda blomprakt!

Tack Göran H
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Inte mitt första besök och inte mitt sista. Intressanta utställningar. Museet består av två byggnader. I den ena-slottet, är det en aktuell utställare, oftast modern konst. I den andra-huvudbyggnaden är det även en aktuell utställning samt konst av Prins Eugen och hans samlingar. Den utställningen ändras ständigt.
Finns rum som är lämnade så som de var under Prins Eugens tid.
En jätte fin park med vacker utsikt!! En restaurang finns i museet och ett café lite längre bort. Museibutiken erbjuder väldigt mycket böcker.
Priset är 150 kr/pers. Pensionär och student 140kr/pers. Inte så stor skillnad.
Finns kurser och föreläsningar. Samt marknader i parken. Fri entré för att besöka parken.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Petra H