Öppet i dag: 11:00 - 17:00

från 94,36 US$
från 71,69 US$
från 278,24 US$
Omdömet skrevs 18 september 2020

Om ni besöker Stockholm för en kort tid rekommenderar jag Prins Eugens Waldemarsuddes konstmuseum. Det är ett oerhört vackert museum. Byggnaderna förenar ett utsökt konstmuseum med verk av Sveriges bästa konstnärer och slottets hänförande arkitektur, konstsamlingar, möblemang, blomster arrangemang.
För att inte tala om utsikten från slottet över Mälarens båtliv. Missa inte denna vackra dyrgrip. Glöm inte att besöka trädgården till slottet. Vilken fantastiskt trädgård med sin oerhörda blomprakt!

Datum för upplevelsen: september 2020
Tack Göran H
Omdömet skrevs 22 juli 2020

Inte mitt första besök och inte mitt sista. Intressanta utställningar. Museet består av två byggnader. I den ena-slottet, är det en aktuell utställare, oftast modern konst. I den andra-huvudbyggnaden är det även en aktuell utställning samt konst av Prins Eugen och hans samlingar. Den utställningen ändras ständigt.
Finns rum som är lämnade så som de var under Prins Eugens tid.
En jätte fin park med vacker utsikt!! En restaurang finns i museet och ett café lite längre bort. Museibutiken erbjuder väldigt mycket böcker.
Priset är 150 kr/pers. Pensionär och student 140kr/pers. Inte så stor skillnad.
Finns kurser och föreläsningar. Samt marknader i parken. Fri entré för att besöka parken.

Tack Petra H
Omdömet skrevs 8 juli 2020

Väldigt fint museum, välskött, vackra rum och bra skyltning med förklarande text. Skulle gärna se själva prinsens porträtt på några ställen.

Tack Karin M
Omdömet skrevs 3 juli 2020 från mobil enhet

Ett vackert litet ”slott”, underbart beläget vid vattnet. Två konstutställningar samtidigt, en om japanska/asiatiska influenser som var sådär, en med Lena Cronquist som var omfångsrik och mycket bra. Plus förstås själva slottet med sin inredning och konst. Svårslaget. Hyfsat men rätt dyrt fika i parken, inomhusserveringen var stängd. Mycket få besökare pga Corona, dvs gott om plats!

Tack staffan j
Omdömet skrevs 3 mars 2020

Vi blev positivt överraskade! Så vackert och omsorgfullt. Vi längtar att få komma igen och se den vackra trädgården i full blom. Restaurangens fika smaka gudomligt gott och var finstämd och ljus i sin inredning.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack katarina541