Öppet i dag: 10:00 - 17:00

från 156,85 US$
från 282,06 US$
från 282,06 US$
Omdömet skrevs 30 januari 2020 från mobil enhet

Nordiska museet är ett fantastiskt museum i sig, som jag besökt många gånger. Men restaurangen är under all kritik. Lunchen är extremt överprisad och smaklös. Kaffe ingår inte, vilket är skamligt. Det ingår bröd (som i och för sig var väldigt gott!) samt lite salladsblad. Jag tog en vegansk grönkålssoppa som var totalt smaklös. Den var inte mättande överhuvudtaget, och smakade bara som mixad grönkål och vatten. Jag brukar sällan tycka att mat är riktigt dålig, men till denna restaurang kommer jag aldrig komma tillbaka. Inte ens salt och peppar hjälpte. Personalen var tyvärr bitter och trött, trots att man själv försökte vara trevlig. Hädanefter äter jag innan mitt besök på Nordiska. Det är väldigt synd, eftersom lokalen är väldigt trevlig.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack moakaaarlsson
nordiskamuseet, Kommunikatör på Nordiska Museet, svarade på det här omdömetSvarade 25 februari 2020

Hej! Vad tråkigt att du hade en negativ upplevelse av restaurangen. Den drivs inte i museets regi, men självklart för jag vidare dina synpunkter. Hoppas du hade en bra upplevelse i övrigt. Välkommen tillbaka en annan gång! /Hälsningar Malin

Omdömet skrevs 18 januari 2020

Ett underbart museum som jag alltid älskat men inte varit på sedan början på 90-talet. Fin utställning om 50-talet med kläder, prylar, möbler och foton. Återsåg också de gamla dockskåpen som jag älskade som barn. Det finns otroligt mycket att se och upptäcka här. Rekommenderas starkt!

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack landin802

Tack för din fina recension! /Hälsningar Malin

Omdömet skrevs 13 november 2019 från mobil enhet

Planera för ett flera timmars besök på Nordiska museet. Det har så många olika utställningar vilka är mycket välgjorda. De handlar bl a om Smycken, 40- och 50-tal, Traditioneroch Hem/bostad, Folkhemmet, Sapmi, Dukat bord och Strindberg. Missa inte Milles stora staty av Gustav Vasa.
Avsluta med fika eller mat på restaurangen.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack anngN544CT
Omdömet skrevs 2 november 2019 från mobil enhet

Jag tog med mina två barn, 9 och 10 år, på Nordiskas halloween-satsning, ”Natt på museet”. Trodde det skulle vara läskigt och spökigt, men var snarare en guidad vandring i museet på kvällen, men utan chans att få se det man ville. Vi var alla mycket besvikna och fick faktiskt inte ut något av detta.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack lisasT4566TZ
nordiskamuseet, Programproducent på Nordiska Museet, svarade på det här omdömetSvarade 5 november 2019

Hej!
Vad tråkigt att besöket inte motsvarade era förväntningar. Natt på Nordiska museet är en interaktiv och annorlunda museiupplevelse där mystik, spänning och historia är i fokus, inte spöken eller skräck. Ett tjugotal historiska karaktärer vaknar till liv i det ”stängda” museet för att berätta sin historia. Museet är särskilt ljussatt för att upplevas som just stängt och magiskt. Välkomna tillbaka under ordinarie öppettider för att få tillgång till hela museets utbud!

/Lena Bergqvist
Programproducent, Natt på Nordiska museet

Omdömet skrevs 26 oktober 2019

Här kan man verkligen tala om Nordisk historia finns hur mycket som helst att titta på gå dit med bekväma skor!

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack Leif B