Joakim S

Utkastad innan vi ens kom in

1,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 17 okt. 2018från mobil enhet
Sämsta skiten jag varit med om. Min chef bokade åt mig och en kollega. Kom dit och tjejen i receptionen sa att det inte fanns någon bokning i våra namn och ville att vi skulle gå så fort som möjligt för hon skulle stänga kassan. Gick ut och ringde min chef och han sa att han hade uppgett kreditkortsnummer osv när han bokade via telefon men sa till oss att prova uppge hans namn. Knackade på och försökte förklara att det kanske blivit ett missförstånd och försökte förklara att bokningen kanske stod i min chefs namn men tjejen avbröt oss och skrek att hon vet mycket väl vilka gäster som bor på hotellet och vi är inte några utav dem. Känner mig väldigt kränkt av det här bemötandet och där stod vi kl22 på kvällen och ingenstans att sova i stockholm. Min chef ringde direkt upp tjejen i receptionen och tydligen hade hon skickat ett mail kl20 där hon förklarade att vi inte fick plats. Riktigt dåligt, åk inte dit för tydligen är det inte säkert att man får sova där
Datum för vistelsen: oktober 2018
Resetyp: Reste i arbetet
Ser du något problem med det här omdömet?
CBPmanager, ManagerCity Backpackers Hostel, svarade på det här omdömet
Svarade 19 okt. 2018
Thanks for your feedback Joakim. Sorry to hear that you felt this way. We strongly recommend that if you want to definitely secure a reservation at our hostel, to be more organized and book in advance so that you definitely know that you have a reservation. The receptionist had already explained this to your boss that the reservation was not confirmed and even sent an email at 20:00 to inform your boss that we were not holding a reservation under your boss's name or your name. It sounds like your boss did not guarantee your stay, so therefore it sounds more common sense to take up the issue with your boss directly instead of taking it out on us. When your boss tries to make a last minute booking, there is no guarantee that we have beds available so short notice. We wish you all the best on your accommodation search in Stockholm! Kindly Charmaine CBP

Tack för din feedback Joakim. Ledsen att du kände det här. Vi rekommenderar starkt att om du definitivt vill säkra en bokning på vårt vandrarhem, att vara mer organiserad och boka på förhand så att du definitivt vet att du har en reservation. Receptionisten hade redan förklarat detta till din chef att bokningen inte var bekräftad och till och med skickat ett mail klockan 20:00 för att informera din chef om att vi inte hade en reservation under din chefs namn eller ditt namn. Det låter som att din chef inte garanterade din vistelse, så därför låter det mer vanligt att ta upp problemet med din chef direkt istället för att ta ut det på oss. När din chef försöker göra en sista minuten bokning, finns det ingen garanti för att vi har sängar tillgängliga så kort varsel. Vi önskar er allt bäst på ditt boende sök i Stockholm! Vänligen Charmaine CBP
1 816 kr
    4 396 kr
1.2 km från City Backpackers Hostel
Visa fler hotell i Stockholm
Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Superhärligt ställe med fräsha rum och dushar, trevlig personal och bra frukost! Riktigt prisvärt. Nära till både centralstationen och centrum. Härlig och mysig inredning och allmäna utrymmen! Tipsar alla!

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack 792ellen_
CBPmanager, Manager på City Backpackers Hostel, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2018

Tusen tack Ellen för återkopplingen! Härligt att höra att du trivdes så bra som helst.
Välkommen tillbaka! Mvh Charmaine CBP

Omdömet skrevs 4 december 2017 från mobil enhet

Super trevlig personal, bra pris. Rent och fräscht och mysigt. Liten upptäcksfärd att hitta duscharna men bara mysigt att promenera runt. Du fick en karta med dig men roligare att vandra runt.
Härliga detaljer med skön gammal stil.

Blev uppgraderad från ett 2 bädds privat rum till ett 4 bädds privat rum.

Går att jämföra med ett två stjärnigt hotell.

Det absolut bästa vandrarhem jag bott på och rekommenderas varmt. Kommer definitivt tillbaka 👌🏻

Datum för vistelsen: december 2017
Restyp: Reste i arbetet
Tack joddelin
CBPmanager, Manager på City Backpackers Hostel, svarade på det här omdömetSvarade 10 december 2017

Thanks so much for sharing your experience with us! Great that you enjoyed your stay and we shall see you next time :) Regards, Oliver CBP

Omdömet skrevs 7 maj 2017 från mobil enhet

Har varit här vid flera tillfälligt . Mycket trevlig personal . Bra och prisvärd frukost för 60 kr extra mitt i centrum . Nära Stockholm central station . Gångavstånd till de flesta sevärdheter . Måste bokas lång i förväg . Brukar boka privat rum för två eller 4 . Kommer att komma tillbaka . Prisvärd .
För alla åldrar .

Datum för vistelsen: maj 2017
2  Tack Maribel6565
CBPmanager, Manager på City Backpackers Hostel, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2017

Thanks so much for staying again and sharing your experience with others. We welcome you back! Regards, Oliver CBP

Omdömet skrevs 27 mars 2017

toppen ställe! Du blir mycket trevligt bemött får en guidad tur på var allt du kan behöva finns.All personal var urtrevliga. både rummen och de allmäna utrymmerna är ljusa, välkomnande och praktiska. frukost sälgs till rimligt pris och är god och mättande.
dessutom anordnar de diverse aktiviterer under veckorna mycket trevligt.
Mer en känsla av att kär vän på besök än att man hyr en säng.

Datum för vistelsen: mars 2017
Restyp: Reste ensam
Tack mariaS4540DE
CBPmanager, Manager på City Backpackers Hostel, svarade på det här omdömetSvarade 3 april 2017

Thanks for such kind words! We hope to see you again :) Regards, Oliver CBP

Omdömet skrevs 22 november 2016

Detta hostel är prisvärt och planlösningen på sovsalen för 12 är bra (uppdelat i två mindre rum). Sköna sängar, fluffiga kuddar och täcken. Bra med eget eluttag och egen lampa samt låsbart skåp vid sängen - något som inte alla hostel har i sovsal! Bra med kod till rummen så att man slipper komma ihåg nåt passerkort, dock lite problematiskt att man behöver kod för att komma in i hostelet igen från de privata duscharna. Glömmer man den är man fast där tills nån annan kommer om man inte vill springa till receptionen lättklädd eller i pyjamas. Har bott här två gånger och det jag anmärkte på båda gångerna var att toaletterna närmast rummen (innan för "koddörren") luktar ofräscht och att golvet på nedvervåningen är klibbigt och ofta smutsigt (syns på strumporna, nästa gång tar jag med tofflor). Sedan finns inga pappershanddukar på toaletterna - enbart vanlig handduk! Något som för mig är oförståeligt då jag inte vill dela handduk med hela hostelet efter ett toalettbesök, speciellt inte såhär i kräksjuketider. Vissa sover dessutom utan sängkläder i sina sängar, något som personalen kanske borde försöka sätta stopp för. Men personalen är jättetrevlig och jag har redan en till vistelse bokad på detta hostel nästa år, för det är ett bra ställe att bo på. Nära tunnelbana och centralen! Rekommenderas varmt trots de små bristerna :)

Datum för vistelsen: november 2016
Tack soa483
CBPmanager, Manager på City Backpackers Hostel, svarade på det här omdömetSvarade 2 december 2016

Tack så mycket för din återkoppling! Vi uppskattar dina åsikter och vill ta hänsyn till dem. Vi har koder för att komma in i hostellet för säkerhet men det brukar finnas personal på plats iallafall om det skulle vara en akut problem. När det gäller andra gäster som tjuvsover utan sängkläder, vi skulle vara tacksamt om du upptäcker samma situation nästa gång att komma till receptionen och berättar för oss. Alla gäster borde sover med sängkläder för hygeniska anledningar såklart. Jag ska nämna till vår husmor om toalettrum besvär som du upplevde - tack för tipsen! Vi ser fram emot ditt besök nästa år! Välkommen tillbaka! mvh/ Charmaine CBP