2 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com145 US$
Orbitz.com145 US$
FindHotel145 US$
Priceline145 US$
Hurb149 US$
Omdömet skrevs 20 juli 2021

Familj som bodde i totalt 5 rum och vi firade en födelsedag. Mycket trevligt och mysigt. Anledningen till det lägre betyget för sovkvaliten är att det var väldigt varm och dessvärre fungerade inte fläkten. För övrigt en härlig upplevelse. Vi har bott här tidigare och kommer garanterat tillbaka.

2  Tack annmarieheckscher
Team NOFO, Marknadsföring på NOFO Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 27 augusti 2021

Vi ser fram emot att välkomna er hit snart igen.

Omdömet skrevs 16 juli 2021

Detta hotell ligger riktigt bra o centralt på Söder, endast ett par kvarter från Medborgarplatsen, 3-4min promenad. Att promenera ned till Djurgårdsfärjan tar ca: 12-14min. Hotellet ligger i ett väldigt lugnt område med ytterst lite trafik utanför. Jag o hustrun hade bilen med oss som vi bokade parkering till via hotellet. Detta P-garage låg tvärsöver gatan o var ganska trångt men det var inte många bilar i detta garage. Vi hade även med oss egna cyklar som personalen hjälpte oss att lösa förvaring till över natten inomhus. Rummet vi bodde i var ett standardrum som var ganska litet, gjorde inte oss något då vi var ute på aktiviteter hela dagarna. Vi kan varmt rekommendera att avsätta tid till hotellets mysiga vinbar. Vi var där sommartid o då kan man sitta på den mysiga innergården där man har lyckats göra en oerhört trevlig o mysig miljö. Nackdelen är att hotellet delar denna innergård med privata lägenheter o man därför blir ”tvungen” att gå in o sätta sig kl.22:30. Nu är det väldigt mysigt därinne också men just när vi var där var det väldigt varmt även inomhus (30-32’C dagtid). Skulle inte göra något om man kunde få till lite ventilation i denna K-märkta byggnad. Ventilationen o det något trånga rummet gör att betyget stannar på 4,5.

2  Tack Jaes57

Tack snälla för att du tagit dig tid att ge oss ett så fint omdöme och feedback! Vi är verkligen glada över att ni haft en bra vistelse hos oss och tyckte om vår vinbar, NOFO Wine bar.
Tyvärr får vi inte installera klimatanläggningar, men vi har fläktar som man kan använda under de varma sommarmånaden.

Omdömet skrevs 11 juli 2021 från mobil enhet

Ett litet mysigt hotell på den norra delen av Södermalm i närheten av Mosebacke. Ett varmt och personligt bemötande redan i receptionen stärker intrycket av hotellet som inrymms i ett kulturskyddat område.
Det rum jag bor i har sköna sängar men är stekhett i sommarvärmen. Detta åtgärdas direkt av den vänliga personalen som ordnar två kraftfulla fläktar. Naturligtvis skulle hotellet vinna på att installera klimatanläggningar men troligen sätter de kulturskyddade byggnaderna hinder i vägen för detta?
Sedan skulle man installera en läslampa i anslutning till fåtöljen.
På det stora hela känns det som att NoFo har en potential att höja sig ett steg till. Helhetsintrycket är dock mycket positivt i område på Södermalm som är lugnt och trivsamt. Enda störselmomentet är väl när Katarina Brandkår har utryckning.

2  Tack torbj_rn_2016

Tack snälla för att du tagit dig tid att ge oss ett så fint omdöme och feedback! Vi är verkligen glada över att ni haft en bra vistelse hos oss.
Ja, tyvärr får vi inte installera klimatanläggningar, men vi är glada för att det fungerade med fläktarna.

Mvh,
NOFO teamet

Omdömet skrevs 28 juni 2021

Kanonställe ,vilken pärla!
Rekommenderas varmt,får 10 av 10 av mig
Mysigt hotell med otroligt fin inredning.
Vid fint väder är det jättemysigt att sitta ute i vinbaren.
Mycket serviceminded personal,
jättebra att det fanns kaffe/tekokare på rummet.
Bra ordnat nu vid Corona tider !

Datum för vistelsen: juni 2021
2  Tack nageldivan

Tack snälla för det fina omdömet och de fina orden!

Omdömet skrevs 13 juni 2021 från mobil enhet

Supermysigt och lungt hotell. Trevlig personal och supergod mat. God och nyttig frukost. Rummen är helt underbara. Gillar atmosfären i vinbaren och det är supermysigt att sitta ute på innergården. Det är andra gången vi bor här och vi kommer defenetivt tillbaka.

Datum för vistelsen: juni 2021
2  Tack 279jeanettea
Nofo Hotel, Gästservice/reception på NOFO Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 juni 2021

Stort tack för de fina orden! Vi hoppas att vi snart får se er här igen.
Mvh,
NOFO teamet