Litet och trevligt boutiquehotell med service minded personal, familjär känsla och lugnt läge precis nedanför Katarina Kyrka och i närheten av Mosebacke.

Vi bokade ett standardrum, men tackade ja till erbjudande om uppgradering till executiverum för en blygsam summa. Rummet skulle kanske kunna beskrivas som en mini-mini-svit med separata sov- och sittrum. Dekor i en stil som hotellet kallar franskt Belle Époque-tema.

Sovrummet var litet, men vi upplevde det inte som ett problem då det ju gick utmärkt att umgås i sittrummet. TV både i sov- och sittrum. Mycket bekväm dubbelsäng och härligt mjuka sänglinnen. AC saknas, men fönster gick att öppna, så temperaturen blev behaglig trots höga sensommartemperaturer ute.

Rymligt badrum som, tyvärr, är i stort behov av renovering. Badrockar fanns tillgängliga, men såg ut att ha hängt med några tvättar för länge.

Helt okej frukostbuffé, som dock inte riktigt levererar i nivå med resten av hotellupplevelsen. Inga fel och det mesta som man kan förvänta sig finns där, fast ingen wow-upplevelse.

Trevlig restaurang och vinbar på innergård och i bottenplan.

Vi bestämde oss för att stanna en extra natt och blev erbjudna bra pris för en andra övernattning.

På det hela taget ett mycket trevligt hotell som vi gärna kommer tillbaka till. Fyra stjärnor hade kunnat bli fem med renoverat badrum och lite mer innovativ frukostbuffé.

2  Tack Biz-N-Fun-Trips
Team NOFO, General Manager på NOFO Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej,

Tack för att du valt att dela med dig av din upplevelse av NOFO och tack för dina fina kommentar om hotellet, vår personal, hotellets läge och våra sängar!
Vi uppskattar din feedback och dina synpunkter är viktiga för oss. Vi arbetar ständigt med att förbättra oss och detta kan vi göra med hjälp av dina synpunkter.

Vi är glada att höra att ni gärna kommer tillbaka till oss igen. Vi på NOFO hoppas att vi ses snart igen!

Vänliga hälsningar,
Michelle | Front Desk | NOFO Hotel

Vi har bott här sammanlagt två veckor, i två olika omgångar. Detta året bodde vi i ett executiveroom med parisisk känsla, oerhört snyggt inrett, fräscht och fint. Olika våningar i hotellet har olika typ av rumsinredning, allt från New York-ish känsla till Scandinavian design. Allt är genomarbetat och ger en exklusiv känsla.
Hotellets frukost är väldigt fin, snyggt upplagt och allt är väldigt gott. Kan bli lite trångt runt buffén bara, så håll avstånd. Gården är perfekt att sitta och äta frukost på. Vänlig och tillmötesgående personal.

Rumstips: Rummen ut mot Katarina kyrkogård är tysta och man ser den lummiga grönskan som skänker svalka.
1  Tack Jeanette R
Team NOFO, General Manager på NOFO Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Stort tack för dina fina kommentarer.
Vi är otroligt glada att höra att ni hade en bra vistelse och vi hoppas få chansen att välkomna er tillbaka inom kort.
Helén | Front Desk Manager

Jättebra rymligt rum, rent och snyggt.
Särskilt plus till duschutrymme med den väldoftande hygienartiklarna.
Frukostbuffen är jättebra, tyckte att dem som jobbade där gjorde sitt bästa för att hålla så bra hygien som möjligt.

Tack KLUNDST

Vilket fantastiskt fint omdöme!
Vi är glada att höra att ni haft en trevlig vistelse här hos oss och kul att ni gillade våra hygienartiklar.
Vi hoppas få möjlighet att välkomna er åter till oss.

Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket trevlig hotell med bra service och fräscha rum. Läget på Söder är mycket bra, nära till alla öl pubar Trevlig personal, god frukost och som sagt mycket fräscha rum.
Två saker som drar ner betyget dock, dubbelsängen vi fick var extremt liten (140) och toaletten var avskärmad av en glasvägg mot sovrummet... En glasvägg... Hur ofta vill man ha ögonkontakt med sin partner när den sitter och skiter? Nåja det finns säkert en väldigt vettig förklaring till att man vill ha öppen insyn till toaletten. Förutom det kommer vi definitivt att komma tillbaka till detta trevliga hotell.

Tack MrAmarillo
Team NOFO, General Manager på NOFO Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2020

Tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din vistelse. Vi är glada att höra att ni haft en fin vistelse här hos oss.
Jag kan se att ni bokat ett utav våra classic rum med 140 cm säng, så hör gärna av er till oss innan nästa vistelse så hjälper vi er gärna med att hitta ett rum som passar er bättre. Vi har även olika design på alla våra rum, så kan även hjälpa er att hitta ett rum med annat badrum(även om jag hoppas det frostade på glaset gjorde att ni inte kunde ha ögonkontakt). :)
Önskar er en fortsatt fin sommar och varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 3 augusti 2020

Allt var toppen! Hotellet är vackert och ligger perfekt i en äldre byggnad på en lugn gata mitt på söder. Nära till kommunikationer och med en härlig utebar. Frukosten var underbar, fräsch och personlig.

Datum för vistelsen: juli 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Best Western
Tack lisabeijnoff

Tusen tack för dina otroligt fina ord! Vi är glada att se att ni haft en toppen vistelse här och vi hoppas få möjlighet att välkomna er åter till oss.
Önskar er en fortsatt fin sommar och varmt välkomna tillbaka,