Omdömet skrevs 10 september 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger bra till. Vi kom efter at receptionen hade stängt, det fungerar bra. Fick en mail som förklarade hur vi skulle göra vid sen ankomst. Rummet är efter priset. Väldig enkelt. Fungerade bra for oss som inte skulle annat en at sova på hotellet.

Bodde här: september 2016, reste med vänner
Tack 422marianneb
Omdömet skrevs 7 juli 2016 från mobil enhet

Hade turen att få tag på ett hotell med kort varsel för familjen, och vilket hotell sen!! Ett jätte fint rum för en barnfamilj, ljust och stort. Jättetrevlig och hjälpsam personal, fräscht och bra städat! Stort plus att det kändes som en lugn gata för att vara så otroligt centralt läge. Hit kommer vi gärna tillbaka! Stort tack!

Bodde här: juli 2016, reste med familjen
Tack Pernilla N
Omdömet skrevs 22 januari 2016 från mobil enhet

Mycket bra centralt läge i Stockholm. Enkla och rena rum,
men trevlig reception och bra bemötande. Begränsning i att inte receptionen inte har längre öppettider men inte ett egentligt problem. Frukost kan beställas mot extra kostnad. Parkering likaså.

Bodde här: januari 2016, reste ensam
Tack 411kristerf
Omdömet skrevs 12 november 2015 från mobil enhet

Blev glatt överraskad av detta 2-stjärniga hotell. Rummet var rent och fräscht. Det ligger mycket centralt med gångavstånd till det mesta i Stockholm. Ändå är det lugnt och tyst.

Om man vill bo mitt i city och få mycket för pengarna är det verkligen att rekommendera!

Bodde här: november 2015, reste med vänner
Tack Chaos-in-the-house
Omdömet skrevs 27 oktober 2015

Efter en kort, uppfriskande promenad från Centralen mot Vasastan når du Upplandsgatan där lilla, trevliga Hotel Bema ligger. Byggnaden restes 1898 och ligger vackert invid Tegnerlunden. Sedan 1985 har bottenvåningen i detta hus disponerats av Hotel Bema som med sina tolv rum välkomnar sina gäster. Rummen är nyrenoverade med fina kaklade badrum. I entrén har man bevarat de vackra, mörka träpanelerna, allt detta ger hotellet en särskild elegans. Personalen är mycket vänlig, kunnig och omtänksam. Frukosten njuts med fördel på anrika konditori Nygren lite längre upp på Upplandsgatan. Där kan du i lampetters sken uppleva en nästan intakt inredning från året då lokalerna invigdes, 1948. Personalen är här lika sympatisk som på Hotel Bema.

• Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Björn I