Omdömet skrevs 22 januari 2016 från mobil enhet

Mycket bra centralt läge i Stockholm. Enkla och rena rum,
men trevlig reception och bra bemötande. Begränsning i att inte receptionen inte har längre öppettider men inte ett egentligt problem. Frukost kan beställas mot extra kostnad. Parkering likaså.

Bodde här: januari 2016, reste ensam
Tack Krister F
Omdömet skrevs 12 november 2015 från mobil enhet

Blev glatt överraskad av detta 2-stjärniga hotell. Rummet var rent och fräscht. Det ligger mycket centralt med gångavstånd till det mesta i Stockholm. Ändå är det lugnt och tyst.

Om man vill bo mitt i city och få mycket för pengarna är det verkligen att rekommendera!

Bodde här: november 2015, reste med vänner
Tack Chaos-in-the-house
Omdömet skrevs 27 oktober 2015

Efter en kort, uppfriskande promenad från Centralen mot Vasastan når du Upplandsgatan där lilla, trevliga Hotel Bema ligger. Byggnaden restes 1898 och ligger vackert invid Tegnerlunden. Sedan 1985 har bottenvåningen i detta hus disponerats av Hotel Bema som med sina tolv rum välkomnar sina gäster. Rummen är nyrenoverade med fina kaklade badrum. I entrén har man bevarat de vackra, mörka träpanelerna, allt detta ger hotellet en särskild elegans. Personalen är mycket vänlig, kunnig och omtänksam. Frukosten njuts med fördel på anrika konditori Nygren lite längre upp på Upplandsgatan. Där kan du i lampetters sken uppleva en nästan intakt inredning från året då lokalerna invigdes, 1948. Personalen är här lika sympatisk som på Hotel Bema.

• Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Björn I
Omdömet skrevs 30 januari 2013

Hittade det lilla hotellet när jag missnöjd lämnade ett annat. Centralt, nära till shopping och bra restoranger. När man kommer in känns det som att man har gått tillbaka i tiden. Kanske 60ti talet. Rent och trivsamt. Frukost får man på rummet. Inga större bekvämligheter. Väldigt bra pris.

• Bodde här: mars 2012, reste ensam
2  Tack brams73
Omdömet skrevs 19 november 2012

Enkelt, litet hotell som ligger alldeles perfekt i centrala Stockholm, dock ett otroligt lugn på själva hotellet. Mycket trevlig, vänlig, serviceinriktad och hjälpsam personal som bl.an. Gav oss tips om restauranger i närheten. Bekväma sängar och en god kontinental frukost som serverades på rummet. Uppskattades mycket med ständig tillgång på frukt, kaffe och kakor i hallen. Ett bra ställe, återvänder gärna.

• Bodde här: oktober 2012, reste i arbetet
2  Tack Ann-Brit A