“Grym mat och ännu bättre service”
Omdöme om Ricordi

Ricordi
Rankad som nr 516 av 3 432 Restauranger i Stockholm
Område: Norrmalm
Beskrivning: I hjärtat av Stockholm, närmare bestämt på Kungsträdgårdsgatan 18, ligger restaurang Ricordi. På italienska betyder Ricordi minnen. Minnen är det vi vill att ni tar med er efter ett besök hos oss. Maten, servicen och samtalen – allt det vi upplever tillsammans här. Det var också där allt började för oss, minnena vi tog med oss från en resa som sedan blev till grund för den restaurang vi har idag. En gastronomisk resa till Italien, från norr till söder, var det som gav inspiration att öppna portarna till restaurant Ricordi. Vårt ursprung är därför givet, Italien med maten och kulturen i fokus. Klassiska rätter som vi alla känner igen men med en modern twist som får dig att vilja komma tillbaka för mer. För oss står alltid hantverket i fokus och vi är stolta över att allt här görs från grunden.

Väldigt mysigt och bra restaurang precis vid kungsträdgården. Väldigt kunnig personal med kanonservice. Tagliatellepastan var magisk :)

Tack StAgustin

Mycket god mat, trevlig och kunnig service, satt i bardelen vilket gör att det känns som att sitta ute då fönstren är öppna (tyvärr regnade det vid senaste besöket). Restaurangen ligger mycket centralt och lättåtkomligt. Och jag har besökt Ricordi tre gånger hittills och varit nöjd varje gång.

Tack Monica H
Omdömet skrevs 12 augusti 2021 från mobil enhet

Den absolut bästa italienaren jag varit på i Stockholm på flera år! Total njutning från tuggan av det lilla brödet som kom in innan maten fram till efterrätten. Magiskt gott!

Tack Seaside13387844433
Omdömet skrevs 9 augusti 2021

vår tryffelpizza är toppen, pastarätten var utmärkt förrätterna bra och över lag mycket bra och valuta för pengarna

1  Tack Traveler754512
Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Fantastiskt mat- Papperdelle pastan, godaste pastan jag ätit. Trevlig restaurang och underbar service
Vi kommer absolut tillbaka igen!

Tack mariadrott
Jeremy D, Chef på Ricordi, svarade på det här omdömetSvarade 9 augusti 2021

Vi blir jätte glada!! Papperdelle med kalv ragu och tryffel har varit en super favorit. Hoppas vi ses snart igen.

Resenärer som tittade på Ricordi tittade också på

Besökt Ricordi? Berätta vad du tyckte!