“Fantastisk middag”

Rankad som nr 278 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Kök: Japanskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Södermalm Område

Fantastiskt trevlig kvartersrestaurang med väldigt god japansk mat. Kan verkligen rekommenderas för alla typer av middagar

Datum för besöket: april 2021
Tack resvan63

Omdömet skrevs 21 februari 2021

Blue Light Yokohama på Åsögatan erbjuder en genomarbetad meny där det finns någonting för alla. Samtliga rätter vi beställde under kvällen presenteras mycket vackert och smakade bra. Vi var tre personer som delade på tio rätter, är du mycket hungrig så skulle jag rekommendera fyra rätter per person.

Jag blev väldigt imponerad av maten men i och med att vi beställde så många olika rätter hade jag önskat att servitören gick igenom varje rätt lite mer vid servering. Istället upplevde jag att jag behövde fråga vad som serverades. Dessutom var det stundtals svårt att få kontakt med servitören för att beställa in mer.
Maten är fantastiskt fin och smakar bra, var stolta över det och presentera med mer självkänsla så skulle det innebära fem av fem stjärnor.

Sammanfattningsvis så kan jag definitivt rekommendera BLY och återvänder gärna i framtiden.

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack Vacationer692900
Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Vi beställde från restaurangens sommarmeny, vi fick välja en sushirätt och en annan varmrätt. Maten var outstanding! Min sambo sa till och med att porkbellyn han åt var något av det godaste han ätit.

Servicen skulle kunna bli något bättre, jag beställde en öl men fick påminna då den glömdes bort.

Överlag riktigt gott och jag kommer gå hit nästa gång jag är i Stockholm.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Rebecka H
Omdömet skrevs 7 augusti 2020 från mobil enhet

Japansk restaurang som vi har ätit på flera gånger genom åren. Tycker verkligen att maten inte håller så hög standard längre och är inte värt sitt pris.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack silverochguld
Omdömet skrevs 4 mars 2020

Jag ville prova något nytt och det blev japanskt. Menyn var lite svårbegriplig. Man var tvungen att fråga om allt.....typ hur stora är portionerna. Priserna angav väl att man måste kanske beställa dubbelt för att bli mätt. Och det behövdes verkligen!! Portionerna var pyttesmå.
Tyvärr så serverades maten alltefter de blev klara i köket. Detta gjorde att vissa i sällskapet var färdiga när andra fick in sin mat. Inte så bra tyckte vi.
Dessutom var det obekväma bänkar vi fick sitta vid.

Datum för besöket: mars 2020
Tack PerG123

Resenärer som tittade på Blue Light Yokohama tittade också på

Besökt Blue Light Yokohama? Berätta vad du tyckte!