“Betala asmycket pengar för stress och förnedring”
Omdöme om Blue Light Yokohama

Blue Light Yokohama
Rankad som nr 280 av 3 398 Restauranger i Stockholm
Kök: Japanskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 21 februari 2020

Vi hade inte bokat bord så vi fick sätta oss vid baren bredvid sushikocken, vilket var helt okej. Vad som inte var okej var att en av våra tre rätter inte kom. När de förstod att de gjort fel fick vi vänta ytterligare 30 minuter på att rätten skulle komma för vi skulle kunna äta tillsammans.

Efter maten beställde vi två cocktails och de serverades med frasen ”er sittning är slut om 30 minuter”. Efter 10 minuter kom ett annat par som ville ha ”bordet” och då blev vi frågade om vi kunde flytta till entrén. Vad svarar man?

Vår sittning var sammanlagt en timme och 20 minuter varav 50 minuter gick åt till att vänta på mat och en alltför stor del att vara stressad för att vi snart skulle behöva gå.

Det hade varit en helt annan grej om vi hade fått veta innan vi satte oss att sittningen var kort, men nej. Det är inte heller så att det är billigare att äta i baren. Det finns inget som berättigar en sämre service om man sitter i baren.

När vi skulle gå erbjöd de oss två checkar på 50 kr som ”plåster på såren” vilka vi tackade nej till. Vem utsätter sig för den här typen av förnedring igen frivilligt?

Under all kritik!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Jenny W

Omdömet skrevs 9 februari 2020 från mobil enhet

Grymt bra!!! Försök och få en plats vid kockarna när de lagar maten. Rena konstnärer. Ni måste beställa torsken som tillreds med en brännare och smälter i munnen. Världsklass!!!

Datum för besöket: februari 2020
Tack JAGER68
Omdömet skrevs 22 januari 2020 från mobil enhet

Perfekt ställe att gå till om man vill äta riktigt god japansk mat till ett bra pris. Trevlig och hjälpsam personal.

Datum för besöket: januari 2020
Tack 225Emmi
Omdömet skrevs 14 januari 2020 från mobil enhet

Super god sushi
Blad de bästa sushi jag ätit med en super god wasabi. Trevlig ägare som kom ut och pratat lite kring maten och restaurangen.

Datum för besöket: december 2019
Tack MorganJ531
Omdömet skrevs 10 november 2019 från mobil enhet

Ramen-söndag och mycket gäster. Vi var alla nöjda med vår ramen men den dåliga servicen drar ner betyget. Tio minuter att få bokat bord och ytterligare 15 minuter för att få beställa. Maträtt med på notan som vi inte beställt. Virrigt och underbemannat. Men som sagt, bra ramen.

Datum för besöket: november 2019
Tack thompa123

Resenärer som tittade på Blue Light Yokohama tittade också på

Besökt Blue Light Yokohama? Berätta vad du tyckte!