Omdömet skrevs 31 augusti 2018 från mobil enhet

Vi bodde en natt på hotellet. Rummet var litet men funktionellt och det vi betalat för. Badrummet var riktigt bra även om det också var litet. Frukosten var okej, trodde den skulle vara wow med tanke på priset...
Trevlig personal i receptionen, men i restaurangen på eftermiddagen kändes det som att de inte hade tid med oss. Vi fick säga till att vi ville beställa och när vi satte notan på vårt rum hittade de oss inte men skulle lösa det. Den hamnade på fel rum, men vi sa till vid utcheckning så den hamnade rätt...
Jag hade nog för höga förväntningar!

Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
Tack Annica65
Malin S, In House Sales Manager på Berns Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 31 augusti 2018

Kära Annica,

Stort tack för att du rescenserat oss! Vi strävar alltid efter att bli bättre och feedback är guld värt för oss i det arbetet.

Jag är hemskt ledsen att vi inte lyckades möta dina förväntningar!

Om du har möjlighet skulle vi gärna be dig om att maila vår hotellchef Marcus på marcus.lath@berns.se för vidare diskussion.

Stort tack på förhand och jag hoppas att vi får chansen att välkomna dig åter!

Omdömet skrevs 17 augusti 2018

Jag och min sambo bodde under två nätter på hotellet, mån-ons.
Vi bokade ett 4-stjärnigt hotell, tänkte det skulle vara "lite högre kass".
Det visade sig inte vara "lite högre klass".

- Det interna mediasystemet funkade inte någon gång. Man ska använda sig av en markör på tv:n. Markören "dirigerars/styrs" med fjärrkontrollen. Markören funkade aldrig att "dirigera/styra". Trots att jag påtalade detta två ggr i receptionen var det ingen som lagade det.
- När vi kom var batterierna slut i fjärrkontrollen, helt död. Fick bytas.
- Duschen hade ett duschdraperi, utan kant nedtill. Man fick ha handdukar på golvet för att allt vatten rann ut på golvet när man duschade.(Troligen lutar även golvet i duschen åt fel hål, fallet är dåligt, för så mycket vatten ska inte rinna ut, det ska rinna mot brunnen i duschen)
- Duschdraperistången var ranglig, hade nästan hakat ur sig från fästet. Jag tryckte själv tillbaka det så att det skulle sitta fast.
- Hårtorken funkade ej. Lagades efter påpekande.
- Vi frågade personal i receptionen vilka faciliteter som på hotellet som var öppna, de har ganska många. 2 ggr frågade vi. Personal skulle återkomma med svar när de kontrollerat, men ingen personal återkom. Personal i receptionen sa iofs direkt att gymmet var öppet, det var det vi fick reda på.
- Vi skulle få en viss summa tillbaka, vi avbokade en sak vi hade betalat för, gällde ca 400 kr. Efter 8 dagar hade inte pengarna ännu återbetalats. Vi fick skicka mail om att pengarna inte hade återbetalats. Svaret vi fick var att det blivit något strul och att de gjorde en återbetalning igen. Vi får se om pengarna kommer.........

Så, otroligt besviken på ett hotell som ska vara 4-stjärnigt. Har bott på flera enklare hotell och har aldrig varit med om ovan. Ett riktigt bottennapp.

• Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
2  Tack PetherA2

Kära Pether,

Stort tack på förhand och jag hoppas att vi får chansen att välkomna dig åter!

Omdömet skrevs 15 augusti 2018 från mobil enhet

Hamnade mitt under Pride, så på kvällen var det lite liv och rörelse. Det är sådant man får ta, för övrigt var det ett charmigt och mysigt hotell. Trevlig personal och det jag gillade mest: Läget! Underbart.

Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
1  Tack Veli V

Kära Veli,

Stort tack för den fina recensionen!

Vi är ett hus med mycket aktivitet i from av event i huset eller övriga stadskärnan. Vårt fantastiska läge attraherar flera event av livligare slaget.

Det är härligt att höra att du trivdes bra hos oss och vi hoppas på att vi får välkomna dig åter snart igen!

Vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 4 juli 2018 från mobil enhet

Vårt rum var ok, men våra vänner fick ett rum med ”utsikt” rakt in i väggen (se bild) som osade mat från restaurangen. Samma pris som vårt, samma beskrivning: utsikt mot innergården. Fick inte byta rum, inte heller någon kompensation. Väljer inte Berns nästa gång.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack Sofia F
Malin S, Receptionschef på Berns Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2018

Hej Sofia,

Stort tack för att du recenserade oss på Tripadvisor!

Jag förstår att det kändes orättvist att ni inom samma rumskategori fick olika typer av utsikt. Då vi är ett boutique hotel med enbart 82 rum så är alla rumskategorier spridda i hela huset med olika utsikt. Även rummen i sig skiljer sig till utseende och form. Vi brukar försöka byta rum i den mån det går men när vi är fullbokade så går det tyvärr inte.

Återkoppla gärna direkt till mig på mail malin.sterback@berns.se för vidare diskussion.

Tack på förhand!

Omdömet skrevs 30 maj 2018 från mobil enhet

Bodde för första (och sista) gången på Berns hotel. Personalen i receptionen var trevlig och hjälpsam.
Restaurangens personal hade en tråkig attityd. Tror inte att en medelålders kvinna räknades som deras målgrupp.
Servitörens nonchalans gjorde att jag valde en annan restaurang för min lunch. Lade märke till att han uppträde på ett helt annat sätt när det gällde ett yngre och trendigare sällskap. Märkligt eftersom vi skulle betala samma pris för lunchen..
Kände mig helt fel.
Rummet var litet, eftersom det var ett enkelrum, men helt ok.

Bodde här: maj 2018, reste ensam
Tack Eva L
Malin S, Receptionschef på Berns Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 juni 2018

Hej Eva,

Stort tack för feedback!

Vi uppskattar all feedback och ser det som en möjlighet att förbättra oss. Det är verkligen tråkigt att höra att du haft en mindre bra upplevelse på restaurangen. Alla våra gäster är viktiga för oss och jag är verkligen ledsen för att du inte kände dig sedd!

Jag skulle bli oerhört tacksam om du ville kontakta mig på mail så jag kan få veta lite mer. Jag nås på malin.sterback@berns.se.

Jag hoppas verkligen att vi får chansen att välkomna dig åter!

Vänliga hälsningar,