Vi stöder följande webbläsare:
Nyhet! Hitta och boka det perfekta hotellet på TripAdvisor – och få de lägsta priserna

“Lämnar inga avtryck...” 3 av 5 bubblor
Omdöme om Berns Hotel

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/yyyy Utcheckning dd/mm/yyyy
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 7 sidor till!
17 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 13 hjälpsamhetsröster
“Lämnar inga avtryck...”
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs april 18 2013

Såg fram emot en helg i den kungliga huvudstaden då den lockade med det nya boutiqehotelllet Berns. Redan när vi anlände och checkade in anade jag att mina förväntningar inte skulle infrias. Jag varken hissar eller dissar hotellet utan anser det vara mediokert. Personligen tycker jag ett boutiqehotell ska andas en aning flärd och gärna minimalistiskt där man känner en air av lugn och softhet. Personalen gjorde sitt jobb men inte det lilla, lilla extra. Det positiva är själva läget eftersom man har närhet till allt från shopping, kulturlivet och bra restauranger. Inga avtryck som får mig att vilja återkomma, tyvärr. Van hotellgäst som upplevt de flesta omtalade hotell i vårt avlånga land!

• Bodde där i April 2013, reste som ett par
Tack GOurme369
AnnaBengtsson, Manager på Berns Hotel, svarade på det här omdömet, april 26 2013
Tack för att du tar dig tid att skriva detta omdöme, vi strävar alltid efter att möta och även överträffa våra gäster förväntningar och jag beklagar att vi inte lyckats göra det denna gång. Vår syn av ett boutique hotel vad gäller design och inredning är att moderndesign ska bryta av mot vintage och att rummen skall ge känslan av att vara i arkitektens, musikerns, konstnärens eller modeikonens egna hem. Detta vill vi även avspegla med en gång när ni gäster kliver in i hotellet vilket är anledningen till att vi kommer att totalrenovera vår lobby nästa vår. Vad gäller vår personal får vi ständigt fin kritik för att vi levererar just det där lilla lilla extra så jag kan endast beklaga att vi inte lyckades ge dig detta denna gång

Jag hoppas verkligen att du ger oss en ny chans så vi får ge dig det där lilla extra som vi alltid får så fin beröm för!

Varma Hälsningar,
Anna

640 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    5 av 5 bubblor
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (12)
Datum | Betyg
5 omdömen
4 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 8 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs mars 11 2013

Vi var mycket nöjda med denna vistelse. Personalens trevlighet utmärkte sig!! Så treliga i alla kategorier
Fantastisk miljö, fint rum om något litet men ändå charmigt och god frukost.Plus för läget, mitt i stan

• Bodde där i Mars 2013, reste som ett par
2 Tack Prinsessangina
Söderköping, Sverige
20 omdömen
10 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs januari 25 2013

Endast stannat där vid ett tillfälle, bokade ett större rum med egen terass. Strålande fint, lyxig känsla. En hel del strul med bokningen när vi väl var på plats, men servicenivån var 100% på personalen! De gjorde verkligen allt, och faktiskt lite till samt att de även löste det till oss. Parkeringservice fungerade utmärkt, och rekommenderas starkt med tanke på p möjligheterna i området.

Tips för att välja rum: Lägg till lite extra, få egen terass på sommartid vilket var toppenskönt att ha tillgång till.
  • Bodde där i Juni 2012, reste som ett par
Tack MalinO3
Västerås, Sverige
8 omdömen
4 omdömen om hotell
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 17 2012

Vi bodde i ett standard dubbelrum som var mysigt men rätt litet vid vad jag är van vid i jämförelse med andra hotell i samma klass. Sängen vär även liten, det var inte ens en dubbelsäng, den var kanske 140 eller 160cm. Påpekade detta för receptionen som bytte oss till ett annat rum som skulle ha en större säng, men det visade sig att den hade samma storlek.
Duschtvålen och schampot som fanns i form av småflaskor i badrummet var använda av tidigare gäst/gäster, vilket är väldigt ohygienist för nästa gäster att använda samma. Är dem använda så ska dem bytas! Städerskan var i alla fall snabb med att komma upp med nya efter påpekning.
Mysig restaurang och bar.
Frukostbuffén var ok.
Överlag så rekommenderar jag detta hotell pga läget.

• Bodde där i November 2012, reste som ett par
Tack Carl-Magnus
BernsHotel1, Hotellchef på Berns Hotel, svarade på det här omdömet, januari 17 2014
Kära gäst,
Tack för att du tagit dig tid att skriva denna recention. Sängarna på våra dubbelrum är av varierande storlekar, från 140 till 210 cm och vi brukar i mesta möjliga mån försöka lösa ett rum som passar varje gäst. Gällande schampooflaskorna så ska det självklart bytas inför varje ny gäst. Jag kan bara beklaga att detta inte fungerat som det ska och hoppas att ni kan ge oss en ny chans så vi får visa att vi normalt är bättre än så här.
Med hopp om ett snart återseende!
Med vänliga hälsningar Annika
Östersund, Sverige
53 omdömen
6 omdömen om hotell
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs november 4 2012

Bra läge. Trevlig, serviceminded personal. Öppningsbara fönster/dörrar i både sov- och allrum (mediumstort dubbelrum). TV i både sov- och allrum. Skön säng.
Iskallt badrumsgolv! Duschvatten rann ut över hela badrumsgolvet. Röklukt i restaurangen även vid frukost. Trångt och ologiskt ordnad frukostbuffé.

• Bodde där i November 2012, reste som ett par
Tack carohama
Stockholm, Sverige
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 26 2012

Jättefina och stora rum, personalen var väldigt trevlig och hjälpsam, hjälpte oss med tips på bra restaurang, och när vi ville komma in på Berns klubb
Frukosten var helt fantastisk! Perfekt läge mitt i stan, kommer definitivt komma tillbaka!

Tips för att välja rum: Försök få rum på så hög våning som möjligt. Finns en nattklubb som kan låta. Märkte inget själv men ...
  • Bodde där i Oktober 2012, reste som ett par
Tack Oliver G
Skärblacka, Östergötlands Län, Sweden
2 omdömen
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 21 2012

Vi är mycket nöjda med vårt besök på Berns hotell. Personalen var mycket serviceinriktade och trevlig. Rummet var stort och fräscht med alla tekniska funktioner man behöver. Enda negativa är att det var lite lyhört mot rummet bredvid.

Tips för att välja rum: Välj ett av de lite större rummen om ni har möjlighet.
  • Bodde där i Oktober 2012, reste som ett par
Tack Jennie B
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs september 23 2012

Härligt hotell med närheten till shopping, kommunikationer och fantastiska Djurgården. Trevlig och hjälpsam personal. Fullt utrustade rum. De större rummen har en fantastisk utsikt över Stockholm. Till hotellet finns restaurang som serverar en mycket bra asiatisk brunch.

• Bodde där i September 2012
Tack ozaz75
Lund, Sverige
9 omdömen
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs september 7 2012

Ett utmärkt hotell mitt i Stockholm. Missa inte frukosten! Rummen är utomordentligt inredda, dock är de mindre rummen något små i förhållande till priset. Boka minst ett medium rum.
Restaurangen serverar mycket god mat med god variation. Servicen har jag aldrig haft någon anledningen att klaga på efter många vistelser på hotellet. Full poäng.

• Bodde där i Augusti 2012, reste i arbetet
Tack Anders751
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs mars 3 2012

Jag älskar berns hotel! Man vill inte checka ut när man en gång checkat in! Redan i loobyn blir du så glad mycket , bra tidningar, god lakris och stilfull sittyta , ett super snyggt zebraskinn som jag bara måste köpa själv! Servicevillig personal, utsökt dessertbuffe och mycket bra musikdocks på rummen! måste återvända!

• Bodde där i Februari 2012
Tack lenamalena82
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Stockholmhotell
Hotel Kungsträdgården
Miss Clara by Nobis
Nr 6 av 160 i Stockholm
4.5 av 5 bubblor 452 omdömen
Visa priser

Besökt Berns Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Berns Hotel

Verksamhet: Berns Hotel
Adress: Näckströmsgatan 8 | Berzelii Park, Stockholm 111 47, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 25 av Affärshotell i Stockholm
Nr 38 av Romantiska hotell i Stockholm
Nr 44 av Lyxhotell i Stockholm
Prisklass (per natt): 1 227 kr - 3 617 kr
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Berns Hotel 4.5*
Antal rum: 82
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med TravelClick, Hotels.com, Booking.com, Expedia, Priceline och Ebookers så att du tryggt kan boka med Berns Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Berns Hotel Stockholm

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?