Omdömet skrevs 1 oktober 2018

Ett trevligt hotell med charmig interiör som andas tidigt 1900-tal. Tyvärr väldigt lyhört från trafiken på gatan och musik och stök på en krog alldeles intill, vilket inte tog slut förrän vid kl. 03. Hotellrummet borde ha varit utrustat med öronproppar! Frukosten inget utöver det vanliga. Duschutrymmet väldigt trångt, inget för den som är kraftigt byggd.

Rumstips: Fråga efter tystare rum.
Datum för vistelsen: september 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack TomasC178
Omdömet skrevs 1 september 2018 från mobil enhet

Vi kom till Stockholm sent och för att slippa fortsätta hem hade vi bokat ett rum på Crystal Plaza Hotel. Vi blev glatt överraskade när vi klev in i ett stort sällskapsrum, med ett sovrum och TV i båda rummen. I badrummet som ligger i anslutning till sovrummet finns toalett, bad och dusch, dessutom en bastu. I anslutning till sällskapsrummet finns ytterligare en toalett.
Hotellet ligger på gångavstånd från Stureplan och trots att det var lönehelg och mycket liv ute på stan så var det tyst och lugnt på rummet.
Sängarna var fasta men tyvärr inte de bästa kuddarna. Trots kudden har jag legat som en prinsessa och sovit riktigt bra. Gillar man fasta sängar och då menar jag riktigt fasta sängar så är det något för dem.
Det enda jag saknade var bacon till äggröran vid frukostbuffén.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack margarethab2014
Omdömet skrevs 28 augusti 2018 från mobil enhet

Ett äldre hotell som är charmigt och ganska fräscht, men tråkigt nog väldigt lyhört från utelivet. Önskade något tystare rum och fick två enkelrum på fjärde våningen mot gatan där det tyvärr hördes alltför väl ifrån nattlivet som pågår på helgnätterna. Det fanns kylskåp på rummet, vilket inte framkom vid rumsbeskrivningen, det var uppskattat.
120 cm bred säng. Jag hade lukt från avloppet i badrummet och duschen var mycket trång, väninnans dusch var lite rymligare men det rann ut vatten över golvet där istället. Den mörka krulliga tjejen i receptionen hade alltid ett leende på läpparna och var väldigt trevlig. Frukosten var bra och hade det mesta men hade gärna önskat bacon till äggröran, men det fanns korv och köttbullar.

Datum för vistelsen: augusti 2018
1  Tack MariaJ490
Omdömet skrevs 16 juni 2018 från mobil enhet

Trevligt bemötande vid incheckning . Fick rummet trots att vi var tidiga. Bodde på våning 6 i ett litet men fräscht rum. Bra att få rum högt maa trafiken. Skön säng! Frukosten var helt ok och hade det an behövde. Snabb service och påfyllning. Synd att frukosten bara serverades till 1000 men ok

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Seng1433
Omdömet skrevs 3 juni 2018 från mobil enhet

Hotellets avsaknad av AC gjorde natten till en pina, vi bodde högst upp i ett litet dubbelrum. Hotellet uppger att de är ett *** men borde ha * utifrån standard och service.
Kan inte rekommendera detta hotell oavsett hur prisbilden är.

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Peo_orebro