Omdömet skrevs 7 oktober 2018

Det började inte så bra. Vi anlände 14.20 men rummet var inte klart trots att bekräftelsen från hotellets egen hemsida anger 14.00 Det fick bli en promenad i Gamla stan. När vi återkom 15.25 kunde vi checka in. Fika skulle enligt receptionisten finnas i frukostbistron men bullfatet var tomt och det fanns endast några små sockerskorpor. Sen blev det bättre. Hotellet ligger centralt och nära till det mesta inkl. lokaltrafiken. Trevlig och hjälpsam personal i receptionen. Rummen är små men bra inredda i nautisk miljö. Vi bodde i ett av de större, Capitan’s double, på 4:e våningen. Toa och dusch fungerade mkt bra trots att det var i ministorlek. Lite uppfräschning av hotellet skulle dock inte skada. När vi skulle ladda mobilen märkte vi att städet glömt att damma ovanpå elkontakten under en tid. Hissen är som rummen och lagom för två med bagage. WiFi fungerade bra. Sängarna var skapliga utan det lilla extra. Den ekologiska frukosten har ett litet standardutbud men var mycket fräsch. Det finns en utsiktsplats på taket över 4:e våningen och på 2:a våningen finns ett bibliotek med utsikt över Västerlånggatan. Där finns även gästdator med skrivare. Som gjort för avkoppling. Storstadsljuden med Storkyrkans klockor och tidiga skramlande leveranser i de smala gränderna kändes endast charmigt och störde oss inte trots sena kvällar och öppna fönster vilket blev långa sovmorgnar. Tack vare läget, inredning och charm får det en svag fyra.

• Bodde här: september 2018, reste som ett par
Tack 484klase
Omdömet skrevs 8 augusti 2018 från mobil enhet

Hotellet är charmigt beläget i Gamla Stan, promenadavstånd till slottet, sevärdheter och hela centrala Stockholm. Detta är ett utsökt litet (romantiskt) hotell som passar utmärkt för par / weekend besök. Nära till restauranter och omgivande service. Rekommenderas varmt!

Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack carljohank896
Omdömet skrevs 26 juni 2018 från mobil enhet

Hotellet ligger mitt på härlig pittoresk gata i Gamla stan. Stort plus förstås. Hotellet har lite kul inredning med starkt båtfokus, personal i receptionen trevlig och utan närmare granskning rent och helt rum. Hotellet måste trots detta kategoriseras som sunkigt pga otroligt omodernt, trångt, gammalt och allmänt spartanskt. Väldigt pyttelitet frukostutbud med automatkaffe likt en bensinmacks. Jag skulle inte bo där igen.

Bodde här: maj 2018, reste i arbetet
Tack 973antoniat
Omdömet skrevs 24 maj 2018 från mobil enhet

Små rum i kajutastil. Inte så uppdaterat och lite småslitet men tyst! Det uppskattar jag enormt. Jag gillar dessutom att få enkelrum när jag reser ensam. Liten frukost men det som fanns räcker gott åt mig. Det som fanns var gott och framdukat med känsla. Trevligt bemötande vid incheckning. Här kan jag tänka mig att bo igen.

Bodde här: maj 2018, reste i arbetet
Tack 813ylvag
Omdömet skrevs 29 april 2018

Trevlig personal och kul inredning i marin anda. Rummet (enkel) litet och har inte så mycket finesser. Ett litet tag med färgpenseln skulle behövas. Frukosten enkel men gott kaffe. Kaffe får man gratis i lobbyn under dagen. Plus för utomhustermometern i rumsfönstret. Ok för enstaka nätter.

• Bodde här: april 2018, reste ensam
Tack Juhani
Annika H, Ägare på Lord Nelson Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2018

Hej Juhani.

Tack för ditt omdöme och trevligt att läsa att du trivdes hos oss och uppskattade vår frukost och vår unika marina atmosfär här på Lord Nelson Hotel.

Hjärtligt välkommen tillbaka.

Hälsningar