Omdömet skrevs 8 augusti 2018 från mobil enhet

Hotellet är charmigt beläget i Gamla Stan, promenadavstånd till slottet, sevärdheter och hela centrala Stockholm. Detta är ett utsökt litet (romantiskt) hotell som passar utmärkt för par / weekend besök. Nära till restauranter och omgivande service. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: september 2017
Tack carljohank896
Omdömet skrevs 26 juni 2018 från mobil enhet

Hotellet ligger mitt på härlig pittoresk gata i Gamla stan. Stort plus förstås. Hotellet har lite kul inredning med starkt båtfokus, personal i receptionen trevlig och utan närmare granskning rent och helt rum. Hotellet måste trots detta kategoriseras som sunkigt pga otroligt omodernt, trångt, gammalt och allmänt spartanskt. Väldigt pyttelitet frukostutbud med automatkaffe likt en bensinmacks. Jag skulle inte bo där igen.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack 973antoniat
Omdömet skrevs 24 maj 2018 från mobil enhet

Små rum i kajutastil. Inte så uppdaterat och lite småslitet men tyst! Det uppskattar jag enormt. Jag gillar dessutom att få enkelrum när jag reser ensam. Liten frukost men det som fanns räcker gott åt mig. Det som fanns var gott och framdukat med känsla. Trevligt bemötande vid incheckning. Här kan jag tänka mig att bo igen.

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack 813ylvag
Omdömet skrevs 29 april 2018

Trevlig personal och kul inredning i marin anda. Rummet (enkel) litet och har inte så mycket finesser. Ett litet tag med färgpenseln skulle behövas. Frukosten enkel men gott kaffe. Kaffe får man gratis i lobbyn under dagen. Plus för utomhustermometern i rumsfönstret. Ok för enstaka nätter.

Datum för vistelsen: april 2018
  • Restyp: Reste ensam
Tack Juhani
Annika H, Ägare på Lord Nelson Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2018

Hej Juhani.

Tack för ditt omdöme och trevligt att läsa att du trivdes hos oss och uppskattade vår frukost och vår unika marina atmosfär här på Lord Nelson Hotel.

Hjärtligt välkommen tillbaka.

Hälsningar
Annika Höft

Omdömet skrevs 21 april 2018 från mobil enhet

Recensionerna var så fina på hotellet o jag har känt till det länge men inte bott här förut. Hade en bild av ett bekvämt och charmigt hotell men fann ett litet rum som kändes slitet med ett passerat bäst före datum. Kyrklockor och biltrafik störde sömnen och frukosten var inte mkt att hurra för. Inget hotell jag skulle rekommendera.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack kedja1