Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com122 US$
ScandicHotels.com136 US$
Priceline135 US$
Travelocity121 US$
Orbitz.com121 US$
Omdömet skrevs 8 maj 2022

Trevligt bemötande vid in och utcheckning. Hotellbar med skön stämning och trevlig musik. Nära till restauranger, shopping och nöjen. Perfekt läge för att promenera efter Strandvägen bort till Djurgården där det finns fler nöjen, concerter och natur.

Datum för vistelsen: maj 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Tack frupig
Maria Svensson, Guest Services / Front Office på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2022

Hej!
Tack för din fina recension. Det gläder mig att du trivdes bra när du bodde hos oss senast.
Jag hoppas du väljer att återkomma nästa gång du besöker Stockholm.

Omdömet skrevs 25 mars 2022

Datum för vistelsen: mars 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Detta är ett subjektivt omdöme som skrivits av en enskild resenär och inte av Tripadvisor LLC eller dess partner. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Maria Svensson, Guest Services / Front Office på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 26 mars 2022

Omdömet skrevs 22 mars 2022

Datum för vistelsen: mars 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com

Omdömet skrevs 1 mars 2022

Om man bokar en suit så tycker jag att det ska ingå lite frukt och vatten. Inget av det fanns här. Trots påpekanden så fick vi inte det. Städningen var sådär. Stora fläckar på golvet i badrummet gav ett smutsigt intryck. Sen tycker jag att Scandic borde byta ut soffan och fåtöljerna. Helt omöjliga att sitta i. Finns ingenstans att sitta bekvämt. Vi hade suit nr 221 och jag kan inte rekommendera det längre. Finns många bättre alternativ.

Datum för vistelsen: februari 2022
Tack 668kenthw
Maria Svensson, Guest Services / Front Office på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 2 mars 2022

Hej Kent!
Tack för din feedback.
Vatten och läsk ska ingå i våra sviter och jag ska dubbelkolla varför det inte var så denna gång. Fläckar på golvet och obekväma möbler kan jag förstå att det drar ner helhetsintrycket.
Vi kan bättre än så och hoppas du återkommer så vi kan få en ny chans att visa vad vi går för.

Omdömet skrevs 1 februari 2022

Jag har bott på Anglais tidigare, även om det var för många år sen. Brukar ibland ta en drink i baren när jag inte är en gäst. Denna gång kändes det som att det inte var helt och hållet standard.

Kändes som att jag fick handikappsrum utan att bett om det, handfatet var inte städat och enligt rumskategorin ska det alltid finnas en möbel (oftast fåtölj) som saknades (en av orsakerna jag misstänker att det var ett handikapprum).

Jag kommer definitivt ge Anglais fler besök, och då om det är något jag inte uppskattar ska jag säga till vilket jag inte gjorde denna gång. Så får skylla lite mig själv så klart.

Jag förstår att hotellet är välbesökt och det går in och ut många besökare, men jag har svårt att se att man kan relaxa och känna sig avslappnad när det springer vakter som var min känsla nästan var 10e min. Vid ett tillfälle var det en annan vakt som kom in i bastun/omklädsrummet bokstavligen 2 min efter att den andra vakten var där för att se en tom bastu. Ändå var det lugnt och alkoholfritt i omklädningsrummet.

Datum för vistelsen: januari 2022
Tack david1234love
Maria Svensson, Guest Services / Front Office på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 3 februari 2022

Hej David!
Tusen tack för att du tagit dig tid att skriva en recension till oss.
Det gläder mig att du är en återkommade gäst och att du har positiva erfarenheter både som hotellgäst och bargäst.
Denna gången har vi inte kunnat ge dig det du ville och det beklagar jag. Jag hoppas du fortsätter att bo hos oss och att vi nästa gång få visa vad vi går för. Glöm inte att säga till oss på plats om det är nånting du behöver. Vi brukar kunna lösa det mesta.
Varmt välkommen åter.