• Frukost ingår
Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Comfort Hotel Xpress Stockholm Central(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Clarion Hotel Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Rabattmeddelande! 14 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 14 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 165 US$/natt.

Hotel C Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Berns Hotel(Stockholm)
Berns Hotel
  • Restaurang
Hotel Birger Jarl(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Hotel Birger Jarl
  • Restaurang
Freys Hotel(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Nordic Light Hotel(Stockholm)
Nordic Light Hotel
  • Frukost ingår
Clarion Collection Tapto(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
ClarionCollection
Omdömet skrevs 26 mars 2018

Fick en uppgradering till svit med terrass, man kan inte klaga även om det var sent i oktober så att temperaturen inte var lika bra som utsikten. Däremot var logistiken från reception till hissarna ganska trång och det kändes störande med folk som vistades i bar/matsalsdelen. Snabbutcheckningen marknadsfördes dåligt.

Tips för att välja rum: Sök er högre upp
  • Bodde här: oktober 2017, reste i arbetet
Tack Åke B
Maria N, Manager på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 3 april 2018

Hej Åke B,
Stort tack för att ni valde Anglais för ert besök i Stockholm och tack för din feedback! Vår bar är ju som ni märkte rätt populär och tyvärr blir det en liten "flaskhals" vid hissarna... inte alltid så lyckat, som ni blev varse.. Har tyvärr inte kommit på någon bra lösning på det problemet, så får hoppas på ert överseende. Jag hoppas att ni i övrigt kände er nöjda med ert besök och jag hoppas förstås att jag får hälsa er välkomna tillbaka till oss!
Maria Nobel
Hotellchef

Omdömet skrevs 22 mars 2018

7:e våning med ett stort och inbjudande rum som har en underbar utsikt från en stor terass.
Sängarna var en besvikelse tills vi fann fjärrkontrollen till dem.

Öronproppar ett måste för den som har ont av tutande fordon, glada skrik och gälla sirener som hörs sent in på natten. Det festas ordentligt både på och runt hotellet, därav inget hotell jag rekommenderar barnfamiljer.

Frukostbuffén var helt perfekt. Trevligt bemötande och mycket att välja bland.

Tänk på att det kan ta lite tid att ta sig till och ifrån rummen, då hissarna är få.

Tips för att välja rum: Be att få rum mot gården om du har ont av ljud
  • Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack grodanper

Hej grodanper,
Tack för din trevliga review! Vi uppskattar det verkligen :-)
Jag hoppas ni snart vill komma tillbaka,

Omdömet skrevs 12 mars 2018

mitt i city. Underbart god frukost med mycket att välja på. Bekvämt med parkering i källaren även om det var både trångt och svårt att hitta på en därnere. Vårt rum var ett superior som var väldigt stort och med en underbar fin balkong och utsikt.

• Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack SabinaDahlberg
Maria N, Manager på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 9 april 2018

Hej SabinaDahlberg,
Tack för din trevliga review, jag är så glad att ni har trivts hos oss! Japp, Q-parks garage som ligger under oss är väldigt trångt, tyvärr, men det är ju väldigt praktiskt med hissen upp i lobbyn. (Tvärs över gatan från oss finns ett annat garage med marginellt större platser om man föredrar det!) Roligt att ni gillade våra balkongrum, nu väntar vi på de grönskande träden för att få ännu finare utsikt :-)
Jag hoppas ni snart vill komma tillbaka,
Hotellchef

Omdömet skrevs 12 mars 2018 från mobil enhet

Ett ok hotell i centralt läge, men inget för den som reser med småbarn.
Hade bokat ett familjerum för 5 personer för 3 nätter, fre - mån.
Saker som kan förbättras på hotellet:
- när en familj med små barn bokar rum, varav ett av barnen ska sova med föräldrarna ska en dubbelsäng tillhandahållas. Inte sim här att två enkelsängar puttats ihop. Detta funkar bara i teorin, varje natt får man gräva upp sitt barn ur springan och putta ihop sängarna igen.
- tillåta gästerna ställa in temperaturen själva utan att gå via receptionen. Var väldigt varmt och kvavt i rummet.
- barnfamiljer vill sällan ligga vakna och lyssna på Stureplans duns-duns till kl. 5 på morgonen. Kanske borde ett rum mot parken erbjudas istället! När vi påtalade detta i receptionen mottogs vi av en oförstående receptionist med attityden ’alla vet väl att det är högljutt på stureplan’. Nej! Alla vet inte det (särskilt inte de 9 Miljoner invånare som inte bor i Stockholm). Scandic skyltar ju inte med klubbarnas placering på kartan där hotellen är utplacerade direkt. Att erbjuda ett annat rum gick inte heller. Det gick inte se förrän alla utcheckare hade checkat ut senare på dagen? Låter som en dålig bortförklaring eller så har dem ett dåligt bokningssystem från 70-talet.

Städ och frukost var ok men besviken på hotellets service. Lever inte upp till scandics vanliga standard.

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack simoncN369GH
Maria N, Manager på Scandic Anglais, svarade på det här omdömetSvarade 16 mars 2018

Hej simoncN369GH,
Hej,
Tack för att du tagit dig tiden att skriva och ge oss feedback. Jag är verkligen ledsen vi inte lyckats leva upp till förväntningarna!

Ang sängarna så har vi väldigt få rum där det finns både bäddsoffa samt en king size säng, så klart förstår jag att det kan vara svårt att ha en liten emellan med två sängar... jag skall undersöka om vi kan fixa detta på något sätt. Kanske lägge en stor madrass ovanpå? Skall prata med min husfru om detta. Tack för att du säger till.
Det finns inget jag önskar mer att att det gick att reglera temeraturen direkt på rummen, tyvärr är detta ett system som installerades 2006 och vi är så illa tvugna att leva med det tills vi ska renovera. Jag måste helt enkelt be om er överseende med detta. Jag hoppas dock också att vi ska kunna få renovera fasad samt fönster för att få bättre ljusisolering. Här mitt i city och krogdistriktet blir det ju sällan tyst, och särskilt på helgerna kan det bli lite extra livat. Rummen mot gården är normalt sett tystare och jag hoppas att jag kan få chansen att erbjuda er ett sådant vid ett ev nästa tillfälle! Jag skulle verkligen vilja få chansen att visa oss från en bättre sida och skulle uppskatta möjligheten att få skämma bort er lite extra!
Med vänliga hälsningar,
Maria, Hotellchef

Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

De flesta bra hotell ger dock ofta lite samma upplevelse men härkan personalen göra skillnad och jösses vad de gjorde det!
Incheckande personal 2018-03-07 klockan 18:00 gav mig en genuint välkomnande upplevelse långt utöver det vanliga. Personliga, roliga, avkännande och osedvanligt serviceinriktade! Tack för att ni var en av höjdpunkterna för min vistelse!

Andra väl nämnvärda ingredienser var den smaskiga och breda frukosten, spa-anläggningen och de generösa in- och utcheckningstiderna!

Bodde här: mars 2018, reste ensam
Tack Joakim R

Hej Joakim R,
Jag blir så glad och stolt över vårt receptionsteam! Tusen tack för att du delat med dig av dina vänliga ord, jag har delat med mig till hela hotellet och förstås till de som jobbade vid din incheckning :-) De blev så glada!
Hoppas vi snart får nöjet att hälsa dig välkommen tillbaka!