ScandicHotels.com
Orbitz.com124 US$
Omdömet skrevs 18 juli 2021

Datum för vistelsen: juli 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Jenny Nordqvist, Guest Services / Front Office på Scandic Sjöfartshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2021

Omdömet skrevs 14 juni 2021

Bokade en bonusnatt på detta hotell just för de fina bilderna från hemsidan, Önskade ett rum högre upp och två enkelsängar. Bokade några veckor i förväg. Fick ett rum med en liten dubbelsäng. Enda lediga rummet som vi kunde byta till var ett så kallat Kabinrum utan fönster, väldigt varmt under natten och lilla bordsfläkten gjorde inte mycket skillnad. Jag bor tre nätter i veckan på Scandic runt om i mellansverige och har aldrig fått så dåligt rum.

Rumstips: Boka ett annat hotell
Datum för vistelsen: juni 2021
2  Tack I3150BQjohans
Jenny Nordqvist, Guest Services / Front Office på Scandic Sjöfartshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 20 juni 2021

Hej,

Tack snälla för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme.

Mvh

Scandic Sjöfartshotellet

Omdömet skrevs 14 juni 2021

Datum för vistelsen: juni 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com

Omdömet skrevs 13 juni 2021 från mobil enhet

Rummet var tämligen trist. Ingen minibar. Tvn var placerad så att den inte gick att de bekvämt från sängen!?
Personal på takterrassen var fantastiskt otrevliga. Hur de två personerna fått ett servicejobb är svårt att förstå.
Frukosten var inte superexalterande.
Hotellet är en relik från 80-talet.
Tyvärr ingen hit.

Datum för vistelsen: maj 2021
2  Tack Wander30599794720

Hej,

Stort tack för din feedback! Vi uppskattar att du delar med dig av din upplevelse hos oss. Vi beklagar att du inte känner dig nöjd med servicen under din vistelse. Det tar vi såklart till oss och ser över hur det kan undviks i framtiden.

Mvh

Jenny
Scandic Sjöfartshotellet

Omdömet skrevs 31 maj 2021

Har bott på Sjöfartshotellet flertalet gånger och brukar vara nöjd, men denna gång blev vi rejält besvikna. Jag hade med bonusnatt/poäng bokat ett Superior rum, där man kan få allt från ett vanligt rum utan utsikt till ett rum med balkong/terass. Två dagar innan vår vistelse, ringde jag till hotellet för att säkerställa att vi skulle få rum med terass och det blev jag lovad av tjejen i receptionen. Vid ankomst fick vi ett vanligt rum utan utsikt och utan terass. När jag försökte få den manliga personalen att kolla hur det blivit så fick jag svaret att man kan inte boka ett par dagar i förväg dessa terassrum. Den manliga personalen sa att "man kan inte se tillgängligheten av dessa rum förrän samma dag och då kan boka in rummet". Låter konstigt i min värld då sådant här kunnat ordnas på era andra hotell.

Det känns inte uppskattande att som boende hos Scandic, jag som dessutom bor mellan 70-100 nätter/år och ÄR Red Level, när man inte får en rimlig förklaring eller kan få det rum man trott man bokat. Det gjorde att vi avbokade vår andra natt och bytte hotell.

Hotellet bör se över sin servicepolicy för oss förmånskunder, då det känns som man ger de dyrare rummen till de som BETALAR fullt pris och vi som är i bonusprogrammet får ta det vi får. Ni ska kanske också se över er bokning av dessa terass/balkong rum då man inte kan bli garanterad detta rum vid bokning i dagsläget. Det bör kanske vara en separat bokningskategori av dessa rum.

En missnöjd RED LEVEL kund som hade en tråkig bröllopsdag........

Datum för vistelsen: maj 2021
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
2  Tack Göran S
Jenny Nordqvist, Guest Services / Front Office på Scandic Sjöfartshotellet, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2021

Hej Göran!

Stort tack för att ni lämnar feedback om er vistelse hos oss.
Vi ber så mycket om ursäkt för detta. Vi är jätteledsna att höra att vistelsen inte levt upp till förväntningarna, det är självklart inte den upplevelse vi vill ge våra gäster.
Vi jobbar med förbättringar och vidtar åtgärder för att ge er och våra framtida gäster en bättre upplevelse.

Vi hoppas såklart att ni ska komma tillbaka till oss och att vi kan ge er en bättre vistelse då.
Igen, stort tack för er feedback!

Vänliga hälsningar,
Jenny på Scandic