Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Var på konferens i tre dagar och hade blivit inbokad på detta lilla hotell. Möttes av en trevlig receptionist. Rummet var charmigt och hade definitivt karaktär. Skicket är som man kan förvänta sig i ett mycket gammalt hus. Bra frukost i lugn och mysig atmosfär. Hit kan jag tänka mig att återvända.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Mårten B
Per H, Chef på Hotel Hellstens Malmgard, svarade på det här omdömetSvarade 21 mars 2018

Hej Mårten,
Vi blir så glada över dina fina ord; tack för att du tagit dig tiden att dela dem med oss!
Vi lägger stor vikt vid god service så det är fint att läsa att du känt dig välkomnad redan vid incheckning. Som du uppmärksammat kräver renoveringen av ett hus från 1700-talet mycket försiktiga åtgärden och det värmer att du uppskattat charmen i att vi försökt bibehålla huset så intakt som möjligt. En god frukost är också något vi prioriterar och har som mål att erbjuda något som passar alla, så härligt att du uppskattade vår buffe!

Vi hoppas på ett snart återseende!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Väldigt vänligt mottagande. Fint rum (dubbelrum superior) med himmelssäng och två toaletter. Bra frukost, särskilt för ett litet hotell. Lite trång frukostmatsal, det var nog det enda som drog ner betyget.

Bodde här: februari 2018, reste som ett par
Tack SignoraAlmaviva
Per H, Chef på Hotel Hellstens Malmgard, svarade på det här omdömetSvarade 19 februari 2018

Tack snälla för ett så fint omdöme! Vi är väldigt glada att ni trivdes med rum 203 och tyckte om ägarens egna inredning av det. Kul att frukosten föll er i smak. Vi ber om ursäkt för att det blev trångt i matsalen, tyvärr kan det bli så när många gäster kommer samtidigt och vi erbjuder då extra platser en trappa upp i vårat vackra glasrum.

Vi ser fram emot att få välkomna er tillbaka till oss!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 6 februari 2018 från mobil enhet

Så uselt rum, 524 undvik det! Så litet rum med trasigt golv, breda trasiga plankor. Dock bra badrum frånsett lös vattenkran och spegel lutad mot fönstret. Kommer inte tillbaka. Bra frukost dock. Läget nära T-bana Zinkensdamm

Bodde här: februari 2018
1  Tack Birgitta H
Per H, Ägare på Hotel Hellstens Malmgard, svarade på det här omdömetSvarade 8 februari 2018

Hej Birgitta,

Tack för att du tagit dig tiden att skriva om din vistelse med oss. Vi uppskattar att ni ger oss era omdömen. Det ger oss möjlighet att utveckla vår produkt på bästa sätt.

Som jag förstår det valde ni att reservera ett litet dubbelrum och de är helt klart mindre i storlek än våra standard dubbelrum vilket kan vara värt att ta i beaktning vid bokning. Hellstens Malmgård är beläget i en fantastisk fastighet från 1770-talet som numera är kulturskyddad. För att bevara husets historia har renoveringen till hotell gjorts ytterst försiktigt. Detta har lett till att alla rum är unika och skiljer sig från varandra i både storlek och form. Vissa rum är väldigt små och andra är större. Då alla våra rum är av olika karaktär får våra gäster gärna säga till i receptionen om de inte är nöjda med sitt rum. Vi försöker alltid byta till ett som passar bättre när möjlighet finns. Gällande golven är även de original från år 1770 vilket gör att vi varken kan byta ut dem eller förändra dem på annat sätt. Det är vackra golv med ett viktigt kulturarv, om det upplevs besvärligt erbjuder vi innetofflor på alla våra rum. Vi blir glada att läsa att du uppskattade vår frukost.

Tack än en gång för att ni givit oss möjlighet att förbättra oss.

Tveka inte att höra av er om ni vill tillägga något.

Per Hellsten
Hellstens Malmgård

Omdömet skrevs 3 februari 2018

Trevligt bemötande då man bokar och man känner sig ompysslad då man kommer till detta hotel redan då man kommer in. Rummen är personliga och de har allt man kan önska. Wifi, frukost ingår inte men är inget dyrt tillägg och de levererar till rummet.
Personalen är proffsig och kan sitt hotel, känns som de verkligen vill att gästerna ska trivas. Sköna sängar och tyst på natten. Vi kommer tillbaka.

• Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Nukite
Per H, Chef på Hotel Hellstens Malmgard, svarade på det här omdömetSvarade 9 februari 2018

Hej Nukite,

Tack för en fantastisk recension! Vi blir så glada över att ni kände er så ompysslade som vi vill att våra gäster ska göra från början till slut. Fint att läsa att de av ägaren till hotellet personligt inredda rummen föll er i smaken. Frukost ingår alltid i våra priser så angående det måste det tyvärr uppstått ett missförstånd. Vi är även glada att ni tyckte sängarna var sköna.

Vi ser fram emot nöjet att få ha er boende med oss många fler gånger!

Vänliga Hälsningar

Omdömet skrevs 12 januari 2018

Fint läge nära Zinkensdam ochnära Skinnarviksparken där man har en fantastisk utsikt över Stockholm. Vi hade ett litet rum men skön säng och bra frukost utan att vara märkvärdig. Litet badrum men det fungerade. Då det är en gammal byggnad så lämpar den sig inte så bra för ruslltolsburna och för den som har behov av utrymme. Men en trevlig atmosfär och väldigt lugnt när vi var för fastän mycket folk på frukosten,

• Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack ulrebeck
Per H, Chef på Hotel Hellstens Malmgard, svarade på det här omdömetSvarade 19 januari 2018

Tack för dina positiva ord, de värmen i vinterkylan! Visst är det ett underbart läge men både vackra utsikter, trevliga restauranger, caféer och butiker - härligt att du uppskattade det. Det sitter en viss atmosfär i väggarna som vi gjort vårat yttersta att ta vara på som är lugn och harmonisk och vi blir väldigt glada att det var så ni upplevde den.

Vi ser fram emot att få välkomna er åter till oss snart igen!

Vänliga Hälsningar