Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus
Boka med
Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 468 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Beskrivning: OM LILLA HASSELBACKEN Mittemot Skansens huvudentré ligger Lilla Hasselbacken, en klassiker som funnits på Djurgårdsslätten sedan invigningen år 1866. I det grönmålade huset är det enkelt att trivas och miljön bjuder på nostalgiska fotografier och målningar som erinrar oss om svunna tider. Det centrala och samtidigt lugna läget på Djurgården gör Lilla Hasselbacken populärt oavsett om du vill fika, luncha eller äta middag.
Omdömet skrevs 26 september 2018

Helt ok om man vill ha välkänd mat till rimligt pris. Trevlig personal. Nära till välkända utflyktsmål på Djurgården.

Datum för besöket: september 2018
Tack Lasse L

Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

God och vällagad mat. Vi tog välsmakande pulledpork burgare med god friterad potatis. Osten var dock ej smält.
Oxfilen var mör men rödvinsåsen var för söt.

En sur tant i kassan välkomnade oss med en tillsägelse och var allmänt otrevlig. Borden var smutsiga och salladsbuffen var trött och mosig.

Märkligt att den riktiga Hasselbacken vill associeras med den här restaurangen.

Tack GuyFromStockholm
Omdömet skrevs 20 juli 2018 från mobil enhet

Lilla Hasselbacken serverar inte bra mat! Dessutom var betjäningen i kassan otrevlig! Serveringspersonalen var dock bra! Kan inte rekommendera stället!

Tack GertOve L
Omdömet skrevs 9 juli 2018

Vackert beläget vid Djurgårdsslätten - mittemot Skansens entrè. Charmig byggnad byggnad och uteservering. Dagens lunch inkl sallad, smör o bröd, kaffe och måltidsdryck synnerligen påvert! Salladen allmänt ledsen, brödet är några torra kanter i botten av en korg och måltidsdryck är citronvatten (utan citron!) eller någon obestämbar fruktdryck (jordgubbssaft?). Dagens kött bestod av grillad Kabanossen och potatisgratäng. Knappt godkänt!
Priset 125:- gör det hela närmast till en turistfälla. Jag kommer inte tillbaka!

Tack 830christern
Omdömet skrevs 2 juli 2018

Brukar hamna här när vi är på Djurholmen. Bra mat, gott och prisvärt, inte så mycket massa folk, mat man gillar här, Dagens är bra!

Datum för besöket: juni 2018
Tack Helsingborgaren

Resenärer som tittade på Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus tittade också på

Besökt Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus? Berätta vad du tyckte!