“Ett lunchställe att gå förbi!”

Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus
Boka med
Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 468 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Beskrivning: OM LILLA HASSELBACKEN Mittemot Skansens huvudentré ligger Lilla Hasselbacken, en klassiker som funnits på Djurgårdsslätten sedan invigningen år 1866. I det grönmålade huset är det enkelt att trivas och miljön bjuder på nostalgiska fotografier och målningar som erinrar oss om svunna tider. Det centrala och samtidigt lugna läget på Djurgården gör Lilla Hasselbacken populärt oavsett om du vill fika, luncha eller äta middag.
Omdömet skrevs 9 juli 2018

Vackert beläget vid Djurgårdsslätten - mittemot Skansens entrè. Charmig byggnad byggnad och uteservering. Dagens lunch inkl sallad, smör o bröd, kaffe och måltidsdryck synnerligen påvert! Salladen allmänt ledsen, brödet är några torra kanter i botten av en korg och måltidsdryck är citronvatten (utan citron!) eller någon obestämbar fruktdryck (jordgubbssaft?). Dagens kött bestod av grillad Kabanossen och potatisgratäng. Knappt godkänt!
Priset 125:- gör det hela närmast till en turistfälla. Jag kommer inte tillbaka!

Datum för besöket: juli 2018
Tack 830christern

Omdömet skrevs 2 juli 2018

Brukar hamna här när vi är på Djurholmen. Bra mat, gott och prisvärt, inte så mycket massa folk, mat man gillar här, Dagens är bra!

Datum för besöket: juni 2018
Tack Helsingborgaren
Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Vi tog oxfilé och lax, jättegott och vällagat. Vitvinet dock ljummet skulle vara mer kylt. Trevlig personal.

Datum för besöket: juni 2018
Tack catarinarodin
Omdömet skrevs 24 juni 2018

Vi var på Skansen och fikade på Lilla Hasselbacken. Det var kallt ute och kallt inne. Det var i januari. Fikat var inget speciellt. Det fanns inte så mycket att välja på till kaffet. Ett gäng studenter satt där och studerade så vi fick ingen sittplats inne. Därför fick vi sitta ute och dricka kaffe och det var så kallt.

Datum för besöket: januari 2018
Tack ruka574
Omdömet skrevs 27 maj 2018 från mobil enhet

Lilla Hasselbacken kan sägas ligga mittemot Skansen på Djurgården. Hyfsade rätter, men själva pärlan är den högra delen, ett cafe med lite enklare maträtter. Detas bakpotatis med fyllningar var verklugen suverän och generöst tilltagen. Bra ölsorter och trevlig personal!

Datum för besöket: maj 2018
Tack MatS5101

Resenärer som tittade på Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus tittade också på

Besökt Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus? Berätta vad du tyckte!