Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus
Boka med
Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 1 468 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Beskrivning: OM LILLA HASSELBACKEN Mittemot Skansens huvudentré ligger Lilla Hasselbacken, en klassiker som funnits på Djurgårdsslätten sedan invigningen år 1866. I det grönmålade huset är det enkelt att trivas och miljön bjuder på nostalgiska fotografier och målningar som erinrar oss om svunna tider. Det centrala och samtidigt lugna läget på Djurgården gör Lilla Hasselbacken populärt oavsett om du vill fika, luncha eller äta middag.
Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Vi tog oxfilé och lax, jättegott och vällagat. Vitvinet dock ljummet skulle vara mer kylt. Trevlig personal.

Datum för besöket: juni 2018
Tack catarinarodin

Omdömet skrevs 24 juni 2018

Vi var på Skansen och fikade på Lilla Hasselbacken. Det var kallt ute och kallt inne. Det var i januari. Fikat var inget speciellt. Det fanns inte så mycket att välja på till kaffet. Ett gäng studenter satt där och studerade så vi fick ingen sittplats inne. Därför fick vi sitta ute och dricka kaffe och det var så kallt.

Datum för besöket: januari 2018
Tack ruka574
Omdömet skrevs 27 maj 2018 från mobil enhet

Lilla Hasselbacken kan sägas ligga mittemot Skansen på Djurgården. Hyfsade rätter, men själva pärlan är den högra delen, ett cafe med lite enklare maträtter. Detas bakpotatis med fyllningar var verklugen suverän och generöst tilltagen. Bra ölsorter och trevlig personal!

Datum för besöket: maj 2018
Tack MatS5101
Omdömet skrevs 23 maj 2018 från mobil enhet

Räksmörgåsen med ca 20 små räkor serverades på en torr formbrödsskiva, 1 ägg och obefintlig majonäs, ingen citron eller dill. 4 st gurkskivor och 2 tomat kvartar. Kostade 125 kr men var inte värd mer än 50 kr, på sin höjd. Hur kan man ens servera ngt sådant på ett cafe? Uselt!!

Datum för besöket: maj 2018
Tack Suvi N
Omdömet skrevs 20 april 2018 från mobil enhet

Helt okej middag med god mat, men inget extra ordinärt. Servicenivån var okej, men även där fanns rum för förbättring. Helhetsintrycket var ändock trevligt!

Datum för besöket: april 2018
Tack Otis2106

Resenärer som tittade på Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus tittade också på

Besökt Lilla Hasselbacken Restaurant-Café-Wärdshus? Berätta vad du tyckte!