“Grymt goda Ramen!”

Cafe Stiernan
Rankad som nr 169 av 3 399 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Område: Gamla stan och Riddarholmen

Fick tipset om att ramen är så pass bra, att det är så som i Japan. Klart värt en tripp upp över en extended weekend! Lätt en av de bästa ramen jag har ätit!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack aronm2016

Omdömet skrevs 12 december 2019 från mobil enhet

Värt att köa för att få god o mustig ramen till lunch! Kanske lite varmfuktigt i lokalen och att det saknas klädkrokar för att få maxbetyget men maten var perfekt.

Datum för besöket: december 2019
Tack 50christeri
Omdömet skrevs 24 februari 2019 från mobil enhet

Riktigt god Ramen. Som så många andra tycker, Sthlms bästa?.

Enkelt utbud där man väljer mellan 3 olika "buljoner".

Med tanke på populariteten kunde man gott ha öppet några timmar extra, och ett par timmar på helgen. Lite synd med så pass begränsade öppettider

Datum för besöket: februari 2019
Tack MyTraveller0415
Omdömet skrevs 5 februari 2018

Mig veterligen den bästa ramen i landet. Det kan vara lite svårt att hitta då det nästan gömmer sig i anonymitet, men väl där blir man inte besviken. Charmigt litet ställe med en beskedlig matsedel. Personligen tar jag för det mesta en litet starkare ramen med lite extra fläsk och en japansk öl.

Datum för besöket: februari 2018
Tack Darubah .
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Till skillnad från många andra ställen i Stockholm tycker jag att det var bra med fett i buljongen (ofta är det för lite). Nudlarna hade rätt så bra spänst. Fläsket var mild och passade bra till rätten. Jag valde endast shio som smaksättning. Buljongen med smaksättning var god, men saknade lite finess. Ingen spännande ramen, men absolut god. Jag kommer komma hit igen!

Datum för besöket: augusti 2017
Tack Patrik W

Resenärer som tittade på Cafe Stiernan tittade också på

Besökt Cafe Stiernan? Berätta vad du tyckte!