Grand Central by Scandic
Hotel C Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Hilton Stockholm Slussen(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Hilton
  • Restaurang
Comfort Hotel Xpress Stockholm Central(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Lydmar Hotel(Stockholm)
  • Frukost ingår
Radisson Blu Royal Viking Hotel, Stockholm(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
  • Pool
Freys Hotel(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Grand Hotel(Stockholm)
  • Pool
Hotel Birger Jarl(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Hotel Birger Jarl
  • Restaurang
Hotel Kung Carl, BW Premier Collection(Stockholm)(Mycket prisvärt!)
Travelocity
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs april 29 2013

Bodde där två nätter och bokade ett superior-rum för två personer. Rummet var fräscht, rymligt och trevligt inrett. Eftersom vi hade fönster mot en väg så hördes lite trafik, men inte så mycket att vi blev störda (vi bodde på våning 3). I övrigt ljudisolerat och tyst mot korridor och andra rum. Bra frukost, om än lite trångt och stressigt på söndag förmiddag. Personalen var snabba med att fylla på buffén. Bäst med hotellet är läget, nära centralen och det mesta annat!

Tips för att välja rum: Om du vill ha helt tyst så försök att få ett rum mot innergården.
  • Bodde här: April 2013, reste som ett par
Tack KattiG
ScandicGC S, Marknadsansvarig på Grand Central by Scandic, svarade på det här omdömetSvarade augusti 25 2013

Hej KattiG!

Stort tack för att du delar med dig här på Tripadvisor och tack för det fina omdömet. Vad härligt att läsa om att du gillade hotellrummets inredning och att du uppskattade det centrala läget. Det kan bli lite trångt på frukosten under helgdagar med hög bokningsgrad och vårt frukostteam jobbar ständigt med att komma på lösningar så det blir så smidigt och enkelt som möjligt för våra gäster. Hoppas du har vägarna förbi oss igen. Vi har mycket spännande på gång i höst. Nu när hösten är här så börjar vi med våra livekonserter i Bistron igen. Du är varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs april 28 2013 från mobil enhet

Känns inte riktigt så...nyttjade iofs ett erbjudande och får då kanske inte de bästa rummen osv. men besvikelsen är endå stor vad gäller servicenivå. Är en ganska van hotellgäst och kräver inte onödigheter men ointresse och nonchalans tycker jag inte om. Något som jag tycker receptionen bjöd på. Rummen var små och designen känns som Scandicmodernt. Dvs det är modernt men den moderniteten håller i 15år. Man har inte dragit det fullt ut. Det tycker jag är synd. Läget är perfekt med närhet till allt och det är ett ess även för mig som bor i Stockholm. Frukosten ok, men den dagen jag var där var man nog understaffade. Skräpigt och tomt, det är synd. Överlag får man ändå mycket för pengarna men personligen hade jag nog gärna betalt lite till om det hade lett till det där lilla extra om man nu skall göra anspråk på att vara kedjans flaggskepp.

• Bodde här: Mars 2013
Tack Carl_D_Olofsson

Hej Carl_D_Olofsson,
Tråkigt att läsa att din upplevelse inte motsvarade dina förväntningar. Vi vill att alla våra gäster ska känna välkomna och vår servicenivå ska alltid vara på topp. Dina synpunker och din feedback är viktig för oss. Vi ber om ursäkt för det som hände dig och hoppas att du kan tänka att ge oss en chans till. Du är varmt välkommen tillbaka!
Vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs april 18 2013

Riktigt bra mat, både i baren och i restaurangen. Här lagas det inte med halvfabrikat. Baren är väldigt populär och därmed högljudd från sen eftermiddag och framåt.

De har verkligen lyckats med inredningen och fått till flera olika sektioner med olika känsla. Perfekt för enkla möten.

Jag har inte bott här så det lämnar jag inget omdöme på.

• Bodde här: April 2013, reste i arbetet
Tack anhede
ScandicGC S, Marketing Manager på Grand Central by Scandic, svarade på det här omdömetSvarade juli 8 2013

Hej anhede,
Stort tack för din recension. Scandic Grand Central som är inhyst i en anrik byggnad från 1885, skiljer sig från övriga hotell i närområdet. Våra tre cocktailbarer har blivit ett populärt tillhåll inte bara för hotellgäster men även för lokala stockholmare som vill ta en AW med kollegor, lyssna på musik eller äta på restaurang Teaterbrasseriet eller Bistron. Varje vecka har vi DJ’s som spelar och vi erbjuder även livekonserter i Bistron som tidigare varit den anrika Vasateaterns foajé. Härligt att du rekommenderar hotellet som en plats för möten, det gör oss väldigt glada och det finns flera miljöer för detta. Vår lobby har sköna soffgrupper med vadderade fåtöljer och vi har även ett bord- specialdesignat för att passa de gäster som vill jobba med sina laptops eller ha mindre möten. Många väljer även att mötas i vårt café eller i våra barer och tar stora affärsbeslut över en cocktail:) Det är många av våra gäster som uppskattar detta tillsammans med Scandic’s kostnadsfria WIFI.
Tack åter igen för att du delar med dig här på Tripadvisor. Du är varmt välkommen åter. Om du har vägarna förbi igen för att bo så får du mer än gärna meddela oss via vår hotel-email så vi kan se till så att du får en riktigt bra vistelse.
Azize Ayhan

Omdömet skrevs april 15 2013

Hotellet har ett fantastiskt läge, nära Centralen och ett par stenkast från Hötorget. Själva byggnaden är ganska nyrenoverad och man har väl gjort ett okej jobb. Vårt rum påminde (metvetet, antar jag) om en gammal väntsal i design och färgsättning. Men det kändes väldigt avskalat och lite spartansk. Vi saknade helt mysfaktorn som man kan hitta på andra hotell. Dubbelsängen var mycket skön och badrummet snyggt och ändamålsenligt även om vi även här saknade det där lilla extra. Ett plus i kanten till personalen, som fixade ett rum mot gatan när vi skrev innan och bad om det. Personalen i receptionen var trevlig och korrekt, men agerade lite avmätt. Lobbyn är snygg och verkar vara mysig. Vi hann inte prova pga att hela lobbyn var smockfull med folk när vi skulle ta en drink på lördagkvällen. det finns en liten scen i anslutning till lobbyn där man arrangerat en konsert. Vi lyckades (efter 40 minuter) att köpa varsin öl och hittade ett hörn där vi kunde ...stå. Men, publiken var 10-20 år yngre än vi och vi vill sitta ned och avnjuta vår pilsner efter en dag på stan. Så vi gick till vårt rum istället. Lite snopet.
Frukostbuffén var, som vanligt på Scandic, av hög klass. Det mesta man kan önska sig fanns, plus lite till. MEN, utrymmet är helt felplanerat. Vi har aldrig sprungit emot, knuffats och köat på detta sätt på något hotell tidigare. Det borde gå att planera ytan bättre. Att vissa rätter tar slut ibland, framför allt på helgmorgnar, är förståeligt men det tog lite för lång tid att fylla på igen.
Summa summarum; Helt ok hotell, men lite besvikna blev vi. För det priset borde hotellet varit bättre.

Tips för att välja rum: Välj ett rum mot gatan. Innergården är inte kul att titta på. Hotellet är en labyrint. Tänk på det om du har svårt att ta dig fram (eller hitta). Ät frukost tidigt.
  • Bodde här: November 2012, reste som ett par
Tack PelleBalk
ScandicGC S, Marketing Manager på Grand Central by Scandic, svarade på det här omdömetSvarade juli 1 2013

Hej PelleBalk,
Tack för att du tagit dig till att skriva en recension här på Tripadvisor. Vi tar till oss dina synpunkter, de hjälper oss att bli bättre. Jag ser att ni bodde på hotellet på under november 2012. Då hade vi en konsert med den australienska artisten Matt Corby och den blev väldigt populär. Efter att hotellet öppnade i oktober 2011 har det även blivit en social mötesplats för lokala stockholmare. Varje vecka har vi DJ’s som spelar och vi erbjuder även livekonserter i Bistron som tidigare varit den anrika Vasateaterns foajé. Jag beklagar att att ni inte hittade sittplats och att det var trångt när ni åt frukost. Just den konserten lockade otroligt många besökare. Jag ber om ursäkt för att det var trångt när ni åt frukost, vi har haft utmaningar under perioder då hotellet har hög bokningsgrad och när många gäster väljer att äta under ungefär under samma tid. Vi har börjat se över om vi kan lägga till fler sittplatser för att undvika trängsel.
Hoppas du har vägarna förbi Stockholm och Scandic Grand Central snart igen.Hör gärna av dig till vår hotell-email inför ditt nästa besök så ska vi se till att du får trevlig vistelse från början till utcheck. Du är varmt välkommen tillbaka.

Önskar dig en trevlig sommar!

Omdömet skrevs april 15 2013

Centralt läge bara något kvarter från Centralstationen, mitt emot Oscarsteatern och Kasino Cosmopol. Vilket också innebär en hel del trafik, oväsen, liv och rörelse hela natten. Välj om möjligt ett rum in mot gården för att slippa störningar!

Fräscht rum till ett hyfsat pris och bra läge. Är man i Stockholm för att ligga på hotellrummet och dra sig är kanske inte detta rätt hotell - sängarna var i mitt tycke lite hårda.

Trevlig, fräsch frukost med stort urval. Dock var överbefolkat när vi skulle äta på söndag morgon. Kändes som om matsalen var underdimensionerad för anstormningen eller så hade vi det dåliga omdömet (tillsammans med alla andra gäster) att komma samtidigt...

Nästa gång i Stockholm provar jag nog något annat - inte för att jag är direkt missnöjd utan snarare för att jag inte var supernöjd.

Tips för att välja rum: Välj inte rum ut mot entrésidan - trafikerad gata och en hel del oväsen från bilar och folk.
  • Bodde här: April 2013, reste som ett par
Tack StaffanRehnberg

Hej Staffan,
Tack för att du delar med dig av din upplevelse på Scandic Grand Central. Precis som du skriver så har Scandic Grand Central ett väldigt centralt läge i hörnet av Vasagatan och Kungsgatan. Inom ett par minuters gångväg har våra gäster tillgång till tåg, bussar, tunnelbana samt till Arlanda Expresstågen som tar dem ut till Arlanda flygplats. Närheten till nöje och kultur blir tydlig eftersom både Oscarsteatern och Casino Cosmopol finns rakt över gatan och det är enkelt att ta sig vidare till Stockholms övriga kultur- och shoppingutbud.

Jag beklagar att du stördes av ljuden utanför hotellet och att du tyckte sängen var för hård. Jag hoppas att du vill ge oss en ny chans snart igen. Ett tips är att du vid bokningstillfället eller vid incheckning lämnar önskemål om ett rum mot innergården så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till. Vissa helger kan det bli ont om platser på frukosten. Det gäller speciellt under helgperioder vi har väldigt mycket bokat här på hotellet. Det är oftast då gästerna föredrar att äta frukost under samma tidsintervall. Vi har börjat se över om vi kan lägga till fler sittplatser för att undvika eventuell trängsel på frukosten vid hög beläggning.

Tack för dina synpunkter, de är viktiga pusselbitar i vår ständiga strävan efter att bli bättre.
Hoppas du besöker oss snart igen. Du är varmt välkommen tillbaka!