“Bra läge, schysta rum men tjurig personal”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 11 sidor till!
Grand Central by Scandic
Rankad som nummer 49 av 154 hotell i Stockholm
MiljöledareBronsnivå
Omdömet skrevs maj 11 2013 från mobil enhet

Hotellet ligger centralt och bra i Stockholm. Fina rum, lite designstuk. Bra frukostbuffe. Men vilken tjurig personal. De har inte kul på jobbet. Undantaget var bartendrarna som var trevliga och mycket kunniga.

• Bodde här: Maj 2013
Tack Infoufot
ScandicGC S, Marknadsansvarig på Grand Central by Scandic, svarade på det här omdömetSvarade augusti 25 2013

Hej Infoufot,

Tack för att du skriver om vad tyckte om din vistelse på Scandic Grand Central.
Vi ber om ursäkt för det dåliga bemötandet du fick. Vi har tagit hänsyn till dina viktiga synpunkter och har tagit till åtgärder. Hoppas du kan tänka dig att ge oss en ny chans snart igen.

Omdömet skrevs april 29 2013

Bodde där två nätter och bokade ett superior-rum för två personer. Rummet var fräscht, rymligt och trevligt inrett. Eftersom vi hade fönster mot en väg så hördes lite trafik, men inte så mycket att vi blev störda (vi bodde på våning 3). I övrigt ljudisolerat och tyst mot korridor och andra rum. Bra frukost, om än lite trångt och stressigt på söndag förmiddag. Personalen var snabba med att fylla på buffén. Bäst med hotellet är läget, nära centralen och det mesta annat!

Tips för att välja rum: Om du vill ha helt tyst så försök att få ett rum mot innergården.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2013, reste som ett par
Tack KattiG

Hej KattiG!

Stort tack för att du delar med dig här på Tripadvisor och tack för det fina omdömet. Vad härligt att läsa om att du gillade hotellrummets inredning och att du uppskattade det centrala läget. Det kan bli lite trångt på frukosten under helgdagar med hög bokningsgrad och vårt frukostteam jobbar ständigt med att komma på lösningar så det blir så smidigt och enkelt som möjligt för våra gäster. Hoppas du har vägarna förbi oss igen. Vi har mycket spännande på gång i höst. Nu när hösten är här så börjar vi med våra livekonserter i Bistron igen. Du är varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs april 28 2013 från mobil enhet

Känns inte riktigt så...nyttjade iofs ett erbjudande och får då kanske inte de bästa rummen osv. men besvikelsen är endå stor vad gäller servicenivå. Är en ganska van hotellgäst och kräver inte onödigheter men ointresse och nonchalans tycker jag inte om. Något som jag tycker receptionen bjöd på. Rummen var små och designen känns som Scandicmodernt. Dvs det är modernt men den moderniteten håller i 15år. Man har inte dragit det fullt ut. Det tycker jag är synd. Läget är perfekt med närhet till allt och det är ett ess även för mig som bor i Stockholm. Frukosten ok, men den dagen jag var där var man nog understaffade. Skräpigt och tomt, det är synd. Överlag får man ändå mycket för pengarna men personligen hade jag nog gärna betalt lite till om det hade lett till det där lilla extra om man nu skall göra anspråk på att vara kedjans flaggskepp.

• Bodde här: Mars 2013
Tack Carl_D_Olofsson

Hej Carl_D_Olofsson,
Tråkigt att läsa att din upplevelse inte motsvarade dina förväntningar. Vi vill att alla våra gäster ska känna välkomna och vår servicenivå ska alltid vara på topp. Dina synpunker och din feedback är viktig för oss. Vi ber om ursäkt för det som hände dig och hoppas att du kan tänka att ge oss en chans till. Du är varmt välkommen tillbaka!
Vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs april 18 2013

Riktigt bra mat, både i baren och i restaurangen. Här lagas det inte med halvfabrikat. Baren är väldigt populär och därmed högljudd från sen eftermiddag och framåt.

De har verkligen lyckats med inredningen och fått till flera olika sektioner med olika känsla. Perfekt för enkla möten.

Jag har inte bott här så det lämnar jag inget omdöme på.

• Bodde här: April 2013, reste i arbetet
Tack anhede
ScandicGC S, Marketing Manager på Grand Central by Scandic, svarade på det här omdömetSvarade juli 8 2013

Hej anhede,
Stort tack för din recension. Scandic Grand Central som är inhyst i en anrik byggnad från 1885, skiljer sig från övriga hotell i närområdet. Våra tre cocktailbarer har blivit ett populärt tillhåll inte bara för hotellgäster men även för lokala stockholmare som vill ta en AW med kollegor, lyssna på musik eller äta på restaurang Teaterbrasseriet eller Bistron. Varje vecka har vi DJ’s som spelar och vi erbjuder även livekonserter i Bistron som tidigare varit den anrika Vasateaterns foajé. Härligt att du rekommenderar hotellet som en plats för möten, det gör oss väldigt glada och det finns flera miljöer för detta. Vår lobby har sköna soffgrupper med vadderade fåtöljer och vi har även ett bord- specialdesignat för att passa de gäster som vill jobba med sina laptops eller ha mindre möten. Många väljer även att mötas i vårt café eller i våra barer och tar stora affärsbeslut över en cocktail:) Det är många av våra gäster som uppskattar detta tillsammans med Scandic’s kostnadsfria WIFI.
Tack åter igen för att du delar med dig här på Tripadvisor. Du är varmt välkommen åter. Om du har vägarna förbi igen för att bo så får du mer än gärna meddela oss via vår hotel-email så vi kan se till så att du får en riktigt bra vistelse.
Azize Ayhan

Omdömet skrevs april 15 2013

Hotellet har ett fantastiskt läge, nära Centralen och ett par stenkast från Hötorget. Själva byggnaden är ganska nyrenoverad och man har väl gjort ett okej jobb. Vårt rum påminde (metvetet, antar jag) om en gammal väntsal i design och färgsättning. Men det kändes väldigt avskalat och lite spartansk. Vi saknade helt mysfaktorn som man kan hitta på andra hotell. Dubbelsängen var mycket skön och badrummet snyggt och ändamålsenligt även om vi även här saknade det där lilla extra. Ett plus i kanten till personalen, som fixade ett rum mot gatan när vi skrev innan och bad om det. Personalen i receptionen var trevlig och korrekt, men agerade lite avmätt. Lobbyn är snygg och verkar vara mysig. Vi hann inte prova pga att hela lobbyn var smockfull med folk när vi skulle ta en drink på lördagkvällen. det finns en liten scen i anslutning till lobbyn där man arrangerat en konsert. Vi lyckades (efter 40 minuter) att köpa varsin öl och hittade ett hörn där vi kunde ...stå. Men, publiken var 10-20 år yngre än vi och vi vill sitta ned och avnjuta vår pilsner efter en dag på stan. Så vi gick till vårt rum istället. Lite snopet.
Frukostbuffén var, som vanligt på Scandic, av hög klass. Det mesta man kan önska sig fanns, plus lite till. MEN, utrymmet är helt felplanerat. Vi har aldrig sprungit emot, knuffats och köat på detta sätt på något hotell tidigare. Det borde gå att planera ytan bättre. Att vissa rätter tar slut ibland, framför allt på helgmorgnar, är förståeligt men det tog lite för lång tid att fylla på igen.
Summa summarum; Helt ok hotell, men lite besvikna blev vi. För det priset borde hotellet varit bättre.

Tips för att välja rum: Välj ett rum mot gatan. Innergården är inte kul att titta på. Hotellet är en labyrint. Tänk på det ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2012, reste som ett par
Tack PelleBalk
ScandicGC S, Marketing Manager på Grand Central by Scandic, svarade på det här omdömetSvarade juli 1 2013

Hej PelleBalk,
Tack för att du tagit dig till att skriva en recension här på Tripadvisor. Vi tar till oss dina synpunkter, de hjälper oss att bli bättre. Jag ser att ni bodde på hotellet på under november 2012. Då hade vi en konsert med den australienska artisten Matt Corby och den blev väldigt populär. Efter att hotellet öppnade i oktober 2011 har det även blivit en social mötesplats för lokala stockholmare. Varje vecka har vi DJ’s som spelar och vi erbjuder även livekonserter i Bistron som tidigare varit den anrika Vasateaterns foajé. Jag beklagar att att ni inte hittade sittplats och att det var trångt när ni åt frukost. Just den konserten lockade otroligt många besökare. Jag ber om ursäkt för att det var trångt när ni åt frukost, vi har haft utmaningar under perioder då hotellet har hög bokningsgrad och när många gäster väljer att äta under ungefär under samma tid. Vi har börjat se över om vi kan lägga till fler sittplatser för att undvika trängsel.
Hoppas du har vägarna förbi Stockholm och Scandic Grand Central snart igen.Hör gärna av dig till vår hotell-email inför ditt nästa besök så ska vi se till att du får trevlig vistelse från början till utcheck. Du är varmt välkommen tillbaka.

Önskar dig en trevlig sommar!

Azize

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Stockholmhotell
Freys Hotel
ProfilHotels Central Hotel
Nr 19 av 154 i Stockholm
804 omdömen
Visa priser

Besökt Grand Central by Scandic? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Grand Central by Scandic

Adress: 70 Kungsgatan, Stockholm 111 22, Sverige
Region: Sverige > Stockholms län > Stockholm > Norrmalm
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 8 av Miljöhotell i Stockholm
Nr 33 av Familjehotell i Stockholm
Nr 34 av Affärshotell i Stockholm
Nr 35 av Lyxhotell i Stockholm
Nr 41 av Romantiska hotell i Stockholm
Prisklass: 1 153 kr - 2 631 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Grand Central by Scandic 4*
Antal rum: 391
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Scandic Hotels, Booking.com, Ebookers, Expedia, Agoda, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Grand Central by Scandic. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Scandic Grand Central Hotel Stockholm

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?