“Härligt ställe.”

Rankad som nr 1 191 av 3 816 Restauranger i Stockholm
Område: Norrmalm
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 30 april 2022

Fick en middag här i födelsedagspresent. Jättefin service från det du kom in till notan var betald. Vår servitör var tack och lov lite äldre och visade både engagemang kunskap och glädje.
Pilgrimsmussla till förrätt var grym. 5/5. Jag åt pärlhöna till huvudrätt och den var jättefin och vilka härliga smaker, 4/5. Espresso Martini till efterrätt.
Jag får säga att detta är ett super ställe med denna fantastiska service. Läget med fin med utsikt. Maten kanon.
Men det bästa är ändå den fantastiska personalen ❤️

Tack 648andersg

Omdömet skrevs 17 april 2022

Fin utsikt och trevlig personal, men maten var medelmåttig och lång ifrån det italienska köket. Jag skulle inte återvända för maten.

1  Tack stansim12
Omdömet skrevs 10 april 2022

Trevlig restaurang. God mat och trevlig service. Utsikt över delar av Stockholm. Takrestaurangen Spesso ligger på 16:e våningen alldeles intill den ikoniska NK-klockan. Kan verkligen rekommendera ett besök här!

Tack Erik W
Omdömet skrevs 26 februari 2022 från mobil enhet

Otroligt fint ställe med väldigt vacker utsikt. Är nog bra för barhäng då dom hade både en loungedel och uteterass.
Man fick boka långt i förväg och tror man hade ganska höga förhoppningar. Servitören vi fick gjord en obekväm, han var inte alls trevlig. Han kändes stressig och när man frågade om tips så fick man bara korta svar.

Vissa maträtter var bra, men dom som skulle stå ut var väldigt mediokra.

Betyget går ner då man betalar väldigt mycket, för inte alls lika mycket.
Kanske kommer tillbaka för någon drink och utsikten. Annars sparar jag hellre pengarna.

Datum för besöket: december 2021
1  Tack MajPaj
Omdömet skrevs 5 november 2021 från mobil enhet

Trevlig atmosfär, bra service och spektakulär utsikt. Mycket god ”dagens lunch” till ett rimligt pris. 35kr/pers för vatten och 65kr för en alkoholfri öl, är däremot inte rimligt…

Datum för besöket: november 2021
Tack 510patrikw

Resenärer som tittade på Spesso tittade också på

Besökt Spesso? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.