“Dyrt för vad det är”

Omaka Beer
Rankad som nr 1 974 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Område: Östermalm

Lokalen inte så mysig och initialt spelades musiken allt för högt. Tack och lov sänktes den sedan så man kunde konversera.
En del av ölen var - annorlunda... Visst är det gott med fruktig ton i ölen men det ska inte smaka som fruktjuice.
Vi valde menyn med tillhörande dryck.
Maten serverades i en väl snabb takt men var överlag god. Desserten, chokladpudding, var dock ingen höjdare. Det var inte heller chokladpudding utan snarare en chokladmousse.
Vad jag saknade var bröd. Trots att portionerna är mycket små mättar ölen så jag gick därifrån mätt men inte riktigt nöjd.
Priserna var höga och jag tyckte inte jag fick vad jag betalade för. En karaff med vad som smakar som kolsyrat kranvatten för 70 kr är väl saftigt kan jag tycka.

Tack Lusen

Var där en vanlig torsdag för öl och mat. Snyggt inrett ställe och jättebra service. Men det var tyvärr allt.
Ölen var OK men inte prisvärd. Maten löjligt dyr för pyttesmå portioner. Tvungen ta två rätter men blev ändå inte mätt. Fick ta en burgare på vägen hem. På riktigt. Och då hade jag ändå betalat 750 kr för ett par öl och några nypor mat.
Annat som retade var för hög bakgrundsmusik. Alla sitter ju där för att prata. Dumt. Märkliga irriterande ljudklipp på toaletterna. Olika på varje, men samtliga störande.
I slutändan mest provocerande. Aldrig mer.

Tack martinkT1524BP
Omdömet skrevs 9 maj 2021

Konceptet med snacks och mellanrätter lever inte riktigt upp till namnet när mellanrätterna är mindre än många förrätter på andra ställen. T.ex. får man ca 20-30g lamm med två små tuggor tillbehör för 215kr. Detta gör att matupplevelsen inte riktigt blir värt det trots att maten i övrigt var väldigt god! Skulle rekommendera stället om man vill gå och dricka nån spännande öl i kul atmosfär!

Tack Porquina
Omdömet skrevs 11 april 2021

Var på Omaka med tre vänner och servitrisen berättade att det är mellanrätter med ett charing-koncept. Vi beställer in flera rätter och allt smakar jättegott! MEN var minimala portioner. En rätt var krabbravioli och då fick vi EN liten ravioli i sås. Hur ska man kunna dela en bit ravioli? Blir lite skrattretande när den dessutom kostade 160 kr. Allt smakade gott men vi gick hungriga därifrån och det som mättat mest var brödet.

Datum för besöket: april 2021
Tack 319_sag
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan från mobil enhet

Datum för besöket: april 2021

Resenärer som tittade på Omaka Beer tittade också på

Besökt Omaka Beer? Berätta vad du tyckte!