Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com406 US$
Orbitz.com406 US$
Travelocity406 US$
CheapTickets406 US$
Priceline406 US$
Omdömet skrevs 14 maj 2021

Min fru och jag var nyfikna på Villa Dagmar med sitt utmärkta läge på Nybrogatan så vi bestämde oss för att boka en natt. Vid ankomst fick vi en snabb, enkel och trevlig incheckning av front desk. Rummet vi bokat hade en smakfull inredning, fantastisk skön säng med tjocka och lyxiga kuddar men storleken på rummet var av modell skolåda. Tyvärr upplevde vi en hel del negativa intryck: bl.a fattades en glödlampa i armaturen vid sängen (!), duschhandtaget låg på duschgolvet pga att det limmade (!) väggstället hade lossnat (det var upplagt på shampoohyllan) samt att två vägglampor i vid tvättstället inte fungerade. TV:n med tillhörande fjärrkontroll och Chromecast var oerhört omständig och krånglig. Vi kan naturligtvis navigera våra mobiler och datorer men hur ska en person med begränsade mobil/it kunskaper, med ett enkelt knapptryck, kunna se på linjär TV som t.ex SVT eller TV4 med detta upplägg? Vidare, laddning av mobil vid sängen kunde bara göras med lamporna påslagna. Nästkommande morgon när vi skulle äta frukost fick vi vänta i 10 minuter (!) på att bli placerade vid ett bord. Vi påpekade flera ggr för serveringspersonalen att vi väntade men fick till svar att "hovmästaren kommer snart". Oacceptabelt! Dock ska det tilläggas att frukost/brunchmenyn var av hög klass och att serveringspersonalen vid frukosten var trevliga, snabba och uppmärksamma. Plus också till den trevliga front desk personalen. Men helhetsintrycket lämnar en hel del i övrigt att önska med tanke på Villa Dagmars höga ambitions och prisnivå. Sammantaget tycker jag och min fru att vi tyvärr kastade våra pengar i sjön.

1  Tack Pelle L
Albin Ydmark Buhre, Gästservice/reception på Villa Dagmar, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej Pelle L,
Vill börja med att tacka dig för att du delat med dig utav din upplevelse till oss här via Tripadvisor.
Väldigt tråkigt att läsa dock att inte allt motsvarade era förväntningar, och jag vill be om ursäkt för att ni upplevde så många brister på rummet.
Jag har delat denna feedback med mina kollegor, och vi ska självklart se till att samtliga punkter som du beskrivit åtgärdas.
Du får gärna kontakta mig via mail på albin.ydmarkbuhre@hotelvilladagmar.com, så hoppas jag få önska dig välkommen tillbaka inom kort med en känsla av att samtliga brister du beskrivit har åtgärdats och det positiva har blivit ännu bättre.
Vänliga hälsningar,
Albin Ydmark Buhre
Front Office Manager

Omdömet skrevs 13 maj 2021 från mobil enhet

Bott två nätter på superhypade Villa Dagmar och kan tyvärr konstatera att det inte levde upp till förväntningarna.

Det som var bra:
Superskön säng, lyxiga kuddar och täcken. Magiska lakan. Läget på Nybrogatan är oslagbart.

Men,
Det är de små sakerna som gör att de inte når hela vägen;
Bokade bord i Restaurangen och fick bekräftat ett BORD för två personer. När vi anlände restaurangen blev vi motvilligt placerade i baren på barstolar.

Alkoholfria drycker i restaurangen består av bruköl och juice. Något rimligt alkoholfritt bubbel existerar inte.

Turndown service existerar inte.

Rummen är förhållandevis trånga givet att det kostar nästan 5000kr/natt.

Ladda mobilen vid sängen kan endast göras om även taklamporna är tända, släcker du taklampan stängs strömmen av i uttagen vid sängen.

Givet priset att bo här anser jag tyvärr att det finns bättre alternativ i Stockholm.

Tack PatrikT_12
Albin Ydmark Buhre, Ägare på Villa Dagmar, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej Patrik T_12,
Vill börja med att tacka dig för att du valde att bo hos oss på Villa Dagmar.
Sedan vill jag också tacka dig för att du delar med dig med vad som fungerat mindre bra under vistelsen, det är saker som vi tar med oss och använder oss utav för att förbättra både produkt och serviceleverans.
Jag har delat med mig utav dina kommentarer till mina kollegor, och vi kommer fortsätta jobba med de punkter du skrivit för att höja gästupplevelsen till ännu högre höjder.
Du får gärna kontakta mig direkt via email på albin.ydmarkbuhre@hotelvilladagmar.com.

Vänliga hälsningar,
Albin Ydmark Buhre
Front Office Manager

Omdömet skrevs för 4 dagar sedan

Datum för vistelsen: juni 2021
Albin Ydmark Buhre, Gästservice/reception på Villa Dagmar, svarade på det här omdömetSvarade för 2 dagar sedan

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

Datum för vistelsen: juni 2021
Albin Ydmark Buhre, Gästservice/reception på Villa Dagmar, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Rumstips: The balcony rooms are just amazing
Datum för vistelsen: maj 2021
Albin Ydmark Buhre, Gästservice/reception på Villa Dagmar, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan