“Maten är fantastisk. ”

Rankad som nr 289 av 3 458 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 29 oktober 2020 från mobil enhet

Maten är fantastisk. Personalen är varm och personlig. Passar både för rolig kväll med kompisar och våra tonåringarna älskar det. Härlig lounge med glad sommelier. Ostronen från Grebbestad är magiska.

Tack Discover45469424457

Omdömet skrevs 28 oktober 2020

Italien har kommit till Stockholm! På Capannone tar maten och den fantastiska miljön dig ända till Italien. Allt är genomtänkt, in i minsta detalj och personalen är fantastiskt varm och hjärtlig. Att äta där är en helhetsupplevelse och du går därifrån med en autentiskt Italiens smak och kulturupplevelse.

Vi åt bla tonfisktartar, pacheri med kronärtskockskräm och sauterad oxfilé. De friterade ricottabollarna, magi!!! Likaså Vongolen jag åt.
Glömde tyvärr ta en bild på den fantastiska dessertvagnen med dagsfärska bakverk men se bilden på Citrontarten. Hade jag orkat hade jag tagit en av varje

Tack g_lsenc2017
Omdömet skrevs 26 oktober 2020 från mobil enhet

Ut och äta? Då måste du/ni prova Capannone! Redan när du kommer in i restaurangen känner man sig välkommen. Vi var ett sällskap på 3 stycken som började med en drink i bardelen, sittandes i bekväma fåtöljer. Den goda maten tillagas i det öppna köket och personalen är trevlig och kunnig. Toppservice!
Vill du få ett vin rekommenderat finns en kunnig sommelier att tillgå. Stort plus tycker jag!
Den dessertvagn som rullas ut till ditt bord är magisk och gör det lättare att välja även om jag kan tänka mig allt! Mysig och varm inredning som känns lite lyxig.
Även regionen utanför toaletterna är värt ett besök, här har man tänkt efter kan jag säga. Smaklig spis!

Tack Madeleine P
Omdömet skrevs 24 oktober 2020 från mobil enhet

Efter att ha besökt några av Stockholms bästa italienare på senare tiden så var mina krav lite sänkta, efter tidigare besvikelser. Men OJ vad jag blev överraskad av detta ställe. Så otroligt trevlig personal, mat som överträffade förväntningarna och en lokal som skapade en trevlig miljö. Jag rekommenderar alla att gå hit, punkt slut.

Tack Anna22y
Omdömet skrevs 23 oktober 2020

Fantastisk miljö, mat och bemötande.
Vill man äta suverän italiensk mat som lagas i öppet kök är denna pärla ett MÅSTE.
Alltifrån förrätt, varmrätt till den minst sagt magiska efterrättsvagn som rullas ut.
Baren langar drinkar efter önskemål, och eget bevåg, och det blir alltid en hit.
Vill man ha vin till maten finns somalier på plats som vägleder med stor expertis.
Kort och gott det finns INGET dåligt att säga om Capannone!

Tack MichaIngmarsson

Resenärer som tittade på Capannone tittade också på

Besökt Capannone? Berätta vad du tyckte!