“Mycket att se”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Ägarbeskrivning: Historiska museet är ett av Sveriges största museer. Till oss kommer varje år svenska och utländska besökare i tiotusental för att titta på en av världens största vikingautställningar, Sveriges förnämsta guld- och silverskatter, makalös, medeltida konst och världsunika fynd från en av den svenska historiens mest våldsamma strider – slaget om Gotland 1361.
Praktisk information: Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn, Trappor/hiss, Mat finns att köpa, Badrum, Skåp/förvaring
Omdömet skrevs 15 augusti 2018

Mycket trevliga utställningar och gillar man vikingar är detta museum man ska besöka här finns många föremål att se.

Tack landsort51

Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Intressant och trevligt museum som absolut inte känns dammigt och gammaldags som en del museer har en tendens att göra. God mat och trevlig personal. Gratis är alltid ett plus i kanten, speciellt om man är en hel familj.

Tack RB9310
Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Vi åkte hit för att komma bort från värmen. Trevligt kaffe med innergård. Bra hörna där min dotter kunde leka. Lätt med barnvagn och gratis entré. Bra utställning med mycket att titta på för små barn.

Tack Simon L
Omdömet skrevs 28 juli 2018

Mycket trevligt , lärorikt och sevärt. Avsett gärna några timmar för att hinna se allt.
En aningen svårt att hitta om man ex behöver besöka wc och var på översta plan,visade sig att det fanns på nb, efter mycket letande. Gratis inträde. Trevlig liten shop på nb.

Tack Lotta J
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 12 juli 2018

Ett mycket fint museum, och ett bra sätt att lära sig om den svenska historien. Trevligt café att fika på om man är sugen på det.

Tack Angelica S

Resenärer som tittade på Historiska museet tittade också på

Besökt Historiska museet? Berätta vad du tyckte!