“Värt ett besök! ”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Ägarbeskrivning: Historiska museet är ett av Sveriges största museer. Till oss kommer varje år svenska och utländska besökare i tiotusental för att titta på en av världens största vikingautställningar, Sveriges förnämsta guld- och silverskatter, makalös, medeltida konst och världsunika fynd från en av den svenska historiens mest våldsamma strider – slaget om Gotland 1361.
Praktisk information: Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Aktiviteter för små barn, Badrum, Trappor/hiss, Mat finns att köpa, Skåp/förvaring
Omdömet skrevs 11 maj 2018 från mobil enhet

Vikingautställningen och utställningen om Sveriges historia var definitivt värt ett besök. Tog ca. 30-40 min per utställning. Inträde och audieguide via en länk i egen telefon är gratis. Fick låna hörlurar gratis också. Prisvärd och god dagens lunch (100 kr) i museets cafe. Mysigt att sitta ute på gården och äta när solen är framme. Man kan låsa in väska och jacka gratis. Toppenbesök! :)

Tack Mefeatme

Omdömet skrevs 30 april 2018 från mobil enhet

Jag gillar att man har skapat ett gäng frågor för barnen att besvara. Det skapar engagemang och gjorde att åttaåringen som var med tyckte det var skoj.

Guldrummet var häftigt och värt ett besök.

Tack Marcus P
Omdömet skrevs 19 april 2018

Vi känner oss djupt besvikna Vi var på restaurangen och ville äta .Jag kan inte Gluten och laktos Vi frågade om de kunde göra en smörgås åt minestrone De kunde de inte Då frågade jag om jag kunde få något stekt ägg i olja Det gick inte heller fast det stod minst tre personal och pratade i köket Det var ju inte ens halvfullt i restaurangen Tråkigt Vi var ju några stycken från Söderhamn Som ville äta där Men de andra ville ju inte äta där När jag inte fick någon mat

Tack Els-Mari O
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Här kan du se fantastiska utställningar om Sverige från stenåldern till våra dagar. Du kan delta i lek och aktiviteter. Gå på gratis guidningar och höra föreläsningar på kvällstid. Allt gratis. Temautställningar över olika aktuella ämnen och vackra kyrkomålningar från medeltiden.

Tack Familjen_Gl
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Suveränt museum med mycket om svenskt historia. Guldrummet är väldigt häftigt att se. Imponerande samling.
Fritt inträde är ju också ett plus som gör detta mera tillgängligt för alla.
Och en extra stjärna för det suveräna lunch och fika stället. Toppen personal och riktig god mat! Rekommenderas varmt.

Tack Florian S

Resenärer som tittade på Historiska museet tittade också på

Besökt Historiska museet? Berätta vad du tyckte!