Öppet i dag: 11:00 - 17:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Nationalmuseum på
från 157,54 US$
från 96,07 US$
från 34,60 US$
från 170,31 US$
Omdömet skrevs 17 augusti 2021

Vi skulle egentligen inte hit, jag och min dotter, men då vi hade lite tid att slå ihjäl innan vårt tåg skulle avgå så slank vi in här.

Det är en stor och vacker byggnad och efter att ha blivit ombedd att låsa in vår ryggsäck började vi på översta våningen. Direkt möts vi av storslagna konstverk i alla dess former. Det är mattor, vävda textilier, byster, porslin, möbler, målningar, tavlor m m och de flesta är mycket vackra att betrakta.

Genom snitslade banor leds du igenom de olika epokerna som finns representerade här. Trots situationen med pandemin upplevdes besöket som säkert, de flesta håller avstånd och flyttar sig om man vill passera.

Är du intresserad av konst och det som varit är ett besök på Nationalmuseum att rekommendera.

Datum för upplevelsen: augusti 2021
2  Tack mickerehn
Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Var där med min sambo, trevligt och mycket intressant. Fräscht och bra upplagt. Vi var där i ca 3h och hann med det mesta. Vi åt även lunch på restaurangen som hade god mat.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack 42amzu
Omdömet skrevs 22 juli 2021 från mobil enhet

Zorn - vilken fantastisk utställning! Visste inte så mycket innan men man fick veta mycket på ett enkelt sätt. Tavlorna var otroliga och vi var alla mäkta imponerade och positivt överraskade. Missa inte denna utställning!

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack mariae952
Omdömet skrevs 17 juli 2021

Fantastiskt att se den förändring som museet genom gått. Den unika utställningen om Anders Zorn var obetalbar, mycket intressant och omfångsrik.

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack larssvenheim
Omdömet skrevs 14 oktober 2020

Det var vårt första besök efter enoveringen och då passade vi på då det råder Corona tider. Så det var ingen kö direkt. Mycket att se och det orkar man inte på ett besök. Toppen bra och trevligt. Väl värt ett besök

Datum för upplevelsen: oktober 2020
2  Tack Gordonfjant