Öppet i dag: 11:00 - 17:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Nationalmuseum på
från 156,49 US$
från 95,44 US$
från 34,58 US$
från 169,18 US$
Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Var där med min sambo, trevligt och mycket intressant. Fräscht och bra upplagt. Vi var där i ca 3h och hann med det mesta. Vi åt även lunch på restaurangen som hade god mat.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack 42amzu
Omdömet skrevs 22 juli 2021 från mobil enhet

Zorn - vilken fantastisk utställning! Visste inte så mycket innan men man fick veta mycket på ett enkelt sätt. Tavlorna var otroliga och vi var alla mäkta imponerade och positivt överraskade. Missa inte denna utställning!

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack mariae952
Omdömet skrevs 17 juli 2021

Fantastiskt att se den förändring som museet genom gått. Den unika utställningen om Anders Zorn var obetalbar, mycket intressant och omfångsrik.

Datum för upplevelsen: juli 2021
1  Tack larssvenheim
Omdömet skrevs 14 oktober 2020

Det var vårt första besök efter enoveringen och då passade vi på då det råder Corona tider. Så det var ingen kö direkt. Mycket att se och det orkar man inte på ett besök. Toppen bra och trevligt. Väl värt ett besök

Datum för upplevelsen: oktober 2020
2  Tack Gordonfjant
Omdömet skrevs 23 augusti 2020

Gå på detta museum! Här finns Sveriges konsthistoria samlad på en och samma plats tillsammans med möbler mm. Man får en mycket bra bild av Sverige från 1500-talet och framåt.
Däremot är kaféet mycket bullrigt, jag tycker faktiskt synd om personalen, så det kan ni hoppa över.
Jag undrar också varför man placerat Roslins "Damen med slöjan" i ett hörn? Borde hon inte vara mer centrerad?

Datum för upplevelsen: april 2020
2  Tack Maria S