Öppet i dag: Stängt
Spara

Sätt du kan uppleva Nationalmuseum på
från 110,03 US$
från 34,36 US$
från 171,73 US$
Omdömet skrevs 23 augusti 2020

Gå på detta museum! Här finns Sveriges konsthistoria samlad på en och samma plats tillsammans med möbler mm. Man får en mycket bra bild av Sverige från 1500-talet och framåt.
Däremot är kaféet mycket bullrigt, jag tycker faktiskt synd om personalen, så det kan ni hoppa över.
Jag undrar också varför man placerat Roslins "Damen med slöjan" i ett hörn? Borde hon inte vara mer centrerad?

Datum för upplevelsen: april 2020
2  Tack Maria S
Omdömet skrevs 11 juli 2020

Vi var nyfikna på den omskrivna ombyggnaden av denna nationalklenod. Det var lite spännande med det nya sättet att exponera föremålen med rum i rummen och de starka färgerna på väggarna. Skyltningen var inte optimal, svår att orientera sig i. Vissa tavlor var helt fel belysta och man fick gå långt ifrån för att kunna se vad de föreställde. Ju närmare nutiden man kom desto mer föremål fanns det på konstens bekostnad. Kunde man inte fått båda? Trevligt att följa bildkonstens utveckling ända fram till våra dagar.
Museet hyr in Securitasvakter. De var inte av det trevliga slaget, dessutom helt okunniga om museets innehåll. Trevligare med egen kunnig personal.
Det finns ett café/restaurang. Nej, inte prisvärt. Gå ut på stan om du vill fika.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack Annakicka
Omdömet skrevs 9 mars 2020 från mobil enhet

Mycket bra museum efter renoveringen, mycke historia att titta på, bra separat-utställning, mysigt kafé.

Datum för upplevelsen: mars 2020
Tack berntaagel
Omdömet skrevs 9 mars 2020

Här finns så mycket att se på, rekommenderas för alla. Det finns något att se på för de flesta besökare, mycket fin och gammal konst plus mycket annat.

Datum för upplevelsen: mars 2020
Tack tommyiback
Omdömet skrevs 6 mars 2020

Mycket historia från dåtid till nutid, väldigt fint upplägg,man känner historiens vingslag genom rum o gemak, trvligiga ciceroner och personal, är man i stockholm missa inte detta.

Datum för upplevelsen: november 2019
2  Tack alpinab9