Öppet i dag: 11:00 - 17:00
Spara

Sätt du kan uppleva Nationalmuseum på
från 103,45 US$
från 33,26 US$
från 161,47 US$
Omdömet skrevs 23 februari 2020 från mobil enhet

Vi besökte museet efter renoveringen en torsdagkväll. Ett klokt val visade det sig. Lugnt och skönt. Imponerande byggnad och utställningar, framförallt 18- och 19 hundratalet. Utmärkt pedagogisk beskrivning av utställningsföremålen som förklarar dess placering i tid och rum. Nästa gång blir det till att prova restaurangen som verkar ha en spännande meny.

Datum för upplevelsen: januari 2020
1  Tack 526max
Omdömet skrevs 17 februari 2020

Pampig byggnad med vacker arkitektur ! Har besökt museet flera gånger och ser nya saker varje gång! God mat och dryck!
Har du barn med dig missa inte Villa Curiosa, en spännande utställning! Obs ej öppet för sällskap med för endast vuxna!!

1  Tack nordiclight72
Omdömet skrevs 14 februari 2020 från mobil enhet

Ett första besök på Nationalmuseum - mycket intryck, en sympatisk säkerhetsvakt gav oss ”inside information” om vissa föremål! Museiebutiken hade stort utval av föremål till försäljning - fritt inträde . Kaféet hade allsköns förtäring - inte billigt men gott!

Tack 151annicaa
Omdömet skrevs 12 februari 2020

"Nya" nationalmuseet är an absolut nödvändig del av ett besök i den svenska huvudstaden. Utmärkt renoverat. Vackert!
Men, med lite "stök" och krångel vid förvaringsskåpen.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack Ingemar H
Omdömet skrevs 4 februari 2020 från mobil enhet

Nyrenoverat och fint. Konst och föremål i många rum på flera våningar. Tavlor är så rengjorda så dom ser nya ut. Fritt inträde.

2  Tack anders471