Öppet i dag: 11:00 - 17:00
Spara

Sätt du kan uppleva Nationalmuseum på
från 103,45 US$
från 33,26 US$
från 161,47 US$
Omdömet skrevs 17 februari 2020

Pampig byggnad med vacker arkitektur ! Har besökt museet flera gånger och ser nya saker varje gång! God mat och dryck!
Har du barn med dig missa inte Villa Curiosa, en spännande utställning! Obs ej öppet för sällskap med för endast vuxna!!

1  Tack nordiclight72
Omdömet skrevs 14 februari 2020 från mobil enhet

Ett första besök på Nationalmuseum - mycket intryck, en sympatisk säkerhetsvakt gav oss ”inside information” om vissa föremål! Museiebutiken hade stort utval av föremål till försäljning - fritt inträde . Kaféet hade allsköns förtäring - inte billigt men gott!

Tack 151annicaa
Omdömet skrevs 12 februari 2020

"Nya" nationalmuseet är an absolut nödvändig del av ett besök i den svenska huvudstaden. Utmärkt renoverat. Vackert!
Men, med lite "stök" och krångel vid förvaringsskåpen.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack Ingemar H
Omdömet skrevs 4 februari 2020 från mobil enhet

Nyrenoverat och fint. Konst och föremål i många rum på flera våningar. Tavlor är så rengjorda så dom ser nya ut. Fritt inträde.

2  Tack anders471
Omdömet skrevs 15 januari 2020 från mobil enhet

Idag besökte vi för första gången hela det nyrenoverade Nationalmuseum. Vi instämmer i de lovord vi tidigare läst. Färgsättning, golv och tak samt ljusinsläpp gör salarna vackra. Museet förfogar över en konstskatt som visas på ett trevligt sätt. Vi gillar blandningen av måleri, möbler och konsthantverk. Likaså blandas svenskt och utländskt förtjänstfullt. En negativ sak är att, för oss äldre, beskrivningarna av verken är lite svårlästa, sitter lågt speciellt om man är beroende av glasögon.
En speciell eloge till vakterna på museet. De var trevliga uppmärksamma och inte alls påträngande. Här visar Securitas vad de kan när de är som bäst.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack yngen