Öppet i dag: 10:00 - 17:00

från 18,55 US$
från 56,66 US$
från 140,00 US$
Omdömet skrevs 5 januari 2020

Mäktigt och stort slott i hjärtat av Stockholm. Inte så vackert eller traditionellt med torn och spiror men det gar sin charm

Tack Karl K
Omdömet skrevs 2 januari 2020

Vi bokade guide när vi besökte slottet vilket är värt mycket då dom berättar mer historier till det man går runt och ser på.

Tack P_Anders_L
Omdömet skrevs 30 december 2019

Att besöka Stockholm är ett måste annars har man inte varit i Stockholm, Sveriges huvudstad. Hela Sveriges historia sedan Gustav Vasa allt på samma ställe. Kronans dyrbarheter från flera hundra år finns att beskåda. Man förflyttar sig i historien till tiderna när Sverige var ett bonde samhälle med monarkin som regerade och kunde erövra andra länder och kungadomen.

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack ferre1954
Omdömet skrevs 22 december 2019 från mobil enhet

Varmt tack till kungen, som initierat den fantastiska minnesutställningen på Kungliga slottet om textilkonstnären Märta Måås-Fjätterström (1873-1941). Det är 100 år sedan som hon skapade sin textilverkstad. Några av hennes berömda mattor exponeras mycket vackert i Rikssalen.

Evenemanget ”Se på mattorna - det är jag” pågår till den 19 april 2020. Passa på att göra ett besök för en äkta konstupplevelse.

Tack 486kentn
Omdömet skrevs 20 december 2019 från mobil enhet

Slottet får alltid höga poäng bara för att just möjligheten att gå bakom all denna prakt. En rundvandring hör till även om huvudmålet var denna gångens utställning av mattor. Sen kom vaktavlösningen lämpligt och den höjer självklart också stämningen.

Tack OlleK_12