“Besök museum”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Ägarbeskrivning: På Medeltidsmuseet blir Stockholms medeltid levande igen. Runt Gustav Vasas 500 år gamla stadsmur hittar du bland annat torget, galgbacken, kyrkan och ett skepp från medeltiden. Fornlämningarna och de uppbyggda miljöerna berättar om människornas vardag och fest, lycka och sorg.
Praktisk information: Trappor/hiss, Aktiviteter för små barn, Badrum, Barnvagnsparkering, Anpassat för rullstol, Aktiviteter för större barn, Skåp/förvaring
Omdömet skrevs mars 9 2017 från mobil enhet

Allting var bra och intressant. Kul som stockholmare att lära sig mer om sin egen stad. Rekommenderas starkt. Saknas café för fikasugna och trötta fötter.

Tack Donald D

2024 av 562 omdömen

Omdömet skrevs februari 25 2017 från mobil enhet

Mycket central beläget museum med kostnadsfritt inträde där vi får följa Stockholms utveckling under medeltiden.

Tack fregus
Omdömet skrevs februari 23 2017

Är du intresserad av Stockholm på medeltiden är Medeltidsmuseet på Strömparrterren utanför Kungliga Slottet något för dig. Museet har blivit mer tillgängligt efter ombyggnaden men hade vunnit på om föremålen sorterats efter sin tidsålder.
Stockholm har genom museet blivit mer intressant just för sin historia från 1200 talet

Tack Göran H
Omdömet skrevs februari 16 2017

Jag har varit på detta museum för länge länge sen, skulle tippa 25-30 år sedan. Känns inte som om det har hänt så mycket sedan dess. Intressant information om Stockholms hisroria får man, och det är gratis inträde. Du passerar ju ändå förmodligen på din väg till gamla stan, så ta en titt!

Tack AnnaNina15
Omdömet skrevs februari 14 2017

Mycket intressant att få sätta sig in historien på ett belysande sätt. Skolböckerna ger en torrare bild

Tack Moni740i

Resenärer som tittade på Medeltidsmuseet tittade också på

Besökt Medeltidsmuseet? Berätta vad du tyckte!