“Har du inte varit här kan du väl gå hit eftersom det är gratis, men.....”
Omdöme om Medeltidsmuseet

Medeltidsmuseet
Rankad som nr 30 av 315 saker att göra i Stockholm
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Ägarbeskrivning: På Medeltidsmuseet blir Stockholms medeltid levande igen. Runt Gustav Vasas 500 år gamla stadsmur hittar du bland annat torget, galgbacken, kyrkan och ett skepp från medeltiden. Fornlämningarna och de uppbyggda miljöerna berättar om människornas vardag och fest, lycka och sorg.
Praktisk information: Trappor/hiss, Aktiviteter för små barn, Skåp/förvaring, Barnvagnsparkering, Badrum, Aktiviteter för större barn, Anpassat för rullstol
Omdömet skrevs februari 16 2017

Jag har varit på detta museum för länge länge sen, skulle tippa 25-30 år sedan. Känns inte som om det har hänt så mycket sedan dess. Intressant information om Stockholms hisroria får man, och det är gratis inträde. Du passerar ju ändå förmodligen på din väg till gamla stan, så ta en titt!

Tack AnnaNina15

Omdömet skrevs februari 14 2017

Mycket intressant att få sätta sig in historien på ett belysande sätt. Skolböckerna ger en torrare bild

Tack Moni740i
Omdömet skrevs februari 14 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt och fantastiskt utformat museum. Spännande och fängslande med stadens historia. Audioguide ger besöket extra krydda.

Tack Jeanette0046
Omdömet skrevs februari 7 2017

I och med att Slussen rivs för ombyggnad komletteras museet med nya sensationella fakta och fynd. Kan gärna kompletteras med ett besök på guidad visning runt bygget av nya slussen. Stadsgården 8 informerar.

Tack UffePuffeWolfen
Omdömet skrevs februari 5 2017

Blev så förvånad när jag kom in, kunde aldrig ana vad som gömde sig där innanför. Otroligt spännande att se och läsa om Stockholms historia. Passar alla åldrar och jag gissar att barnen tycker det är spännande att gå där nere i dunklet. Uppbyggt så man verkligen kan se hur det var i Stockholm på medeltiden.

Tack evah584

Resenärer som tittade på Medeltidsmuseet tittade också på

Besökt Medeltidsmuseet? Berätta vad du tyckte!