“Besök”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Ja
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Ägarbeskrivning: På Medeltidsmuseet blir Stockholms medeltid levande igen. Runt Gustav Vasas 500 år gamla stadsmur hittar du bland annat torget, galgbacken, kyrkan och ett skepp från medeltiden. Fornlämningarna och de uppbyggda miljöerna berättar om människornas vardag och fest, lycka och sorg.
Praktisk information: Aktiviteter för små barn, Badrum, Skåp/förvaring, Barnvagnsparkering, Anpassat för rullstol, Trappor/hiss, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs februari 14 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt och fantastiskt utformat museum. Spännande och fängslande med stadens historia. Audioguide ger besöket extra krydda.

Tack Jeanette0046

Omdömet skrevs februari 7 2017

I och med att Slussen rivs för ombyggnad komletteras museet med nya sensationella fakta och fynd. Kan gärna kompletteras med ett besök på guidad visning runt bygget av nya slussen. Stadsgården 8 informerar.

Tack UffePuffeWolfen
Omdömet skrevs februari 5 2017

Blev så förvånad när jag kom in, kunde aldrig ana vad som gömde sig där innanför. Otroligt spännande att se och läsa om Stockholms historia. Passar alla åldrar och jag gissar att barnen tycker det är spännande att gå där nere i dunklet. Uppbyggt så man verkligen kan se hur det var i Stockholm på medeltiden.

Tack evah584
Omdömet skrevs februari 5 2017 från mobil enhet

Ett besök som överträffade förväntningarna med råge. Nu när detta museum är klart, var här för många många år sedan, så har det blivit så himla fint med många intressanta videor som berättade om denna forntid.

Tack zappajr
Omdömet skrevs januari 25 2017

Intressant o vätedfull historisk plats med bra guider.
Det passar för slla ålder.
Det är intressant även för et som har besäkande från andra länder som turist.

Tack Shake1010

Resenärer som tittade på Medeltidsmuseet tittade också på

Besökt Medeltidsmuseet? Berätta vad du tyckte!