Öppet i dag: 12:00 - 17:00

Mer information
från 157,41 US$
Mer information
Omdömet skrevs 2 februari 2020

En del av vårt bästa kulturarv som kan återses gång på gång-förutom de temporära utställningarna. Även utmärkt restaurang.

Datum för upplevelsen: januari 2020
Tack JohanFsthlm
Omdömet skrevs 1 december 2019 från mobil enhet

Det är som att förflyttas till tidigt 1900-tal då bankiren Ernest Thiel umgicks här med tidens betydande konstnärer och författare. Med några få undantag är det den konst bankiren gillade och sponsrade som fyller väggarna. Här finns verk av världsnamn som Gauguin och Toulouse -
Lautrec och framför allt Edward Munch och så hela den svenska eliten Karl Nordström ,Carl Larsson, Anders Zorn och inte minst ”blåmålaren” Eugene Jansson .
Allt exponerat i de imponerande gallerier som arkitekten Ferdinand Boberg skapat, egentligen helt osannolika som del av en privatbostad .
I de mer blygsamma gemak där familjen levde visas i dag tillfälliga utställningar väl värda besök. Och så finns här Café Monika Ahlberg , som absolut är värt sin egna femma för sitt utbud sv lätta lunchrätter och frestande bakverk och smörgåsar.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack larsr284
Omdömet skrevs 22 november 2019 från mobil enhet

Värt ett besök inte bara för konstverken utan för miljön som helhet. Själva byggnaden är fantastisk. Missa inte skulpturerna i trädgården och deras café.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack Annika M
Omdömet skrevs 29 september 2019

Vackert läge, vacker byggnad och just sådan konst från slutet av 1800-talet som jag älskar. Här skulle man bo...

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack ulfj
Omdömet skrevs 23 september 2019

Miljön här är bland de bästa en sekelskiftesentusiast kan tänka sig. Vackert både ute och inne. Fantastisk konst i det lilla formatet.

Datum för upplevelsen: april 2019
Tack MmeCCC