Öppet i dag: 12:00 - 19:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
En gratis tidsresa med underbart bemötande.

Mitt i city ligger detta anonyma palats, historia och glamour under samma tak. ALLA som kommer ... läs mer

Omdömet skrevs i går
mikaelk365
Stockholms län, Sverige
Unik upplevelse!

Gick på visning och det kan verkligen rekommenderas. Superbra guide, intressant historia om paret ... läs mer

Omdömet skrevs för 1 vecka sedan
birdiebixz
Borlänge, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 747 omdömen

Rekommenderade upplevelser i och omkring Stockholm
från 32,97 US$
från 39,34 US$
från 30,66 US$
Abbamuseet
21 omdömen
från 28,42 US$
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Besökt Hallwylska både på egen hand och tillsammans med äldre släktingar med guide båda gångerna. Guide rekommenderas, kostar 80 kr per person. Fick se olika rum vid respektive tillfälle vilket förhöjde upplevelsen för mig vid andra besöket. Mycket intressant museum, rekommenderas!

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack Rebecka J
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Vi hade en underbar guide som visade hur familj och betjänter mm levde här i slutet att 1800-talet. Paret som bodde här på Strandvägen var otroligt moderna och mycket förmögna. El i varje rum, hissar mm. Så mycket vacker konst mm. Rekommenderas varmt:)

Tack Sabina_B_700
Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Jag var tveksam när jag fick veta att en tour med visning ta en timme!, men det finns mycket att berätta om. Detta hus avspeglar hur man kunde leva extremt rikt och lyxigt för 150 år sedan.
Bilderna jag bifogar visar bland annat:
En tredje vattenkran som samlar regnvatten som är bra att diska porslin med!?,
Hiss är endast för personal i tjänst.
Centralvärme med öppningar högt på väggarna med konstgjorda metal grind, men personal avdelning är utan och ju kalt.

Tack SalehS852
Omdömet skrevs 19 mars 2018

Detta monument från tidigare generationer är underbart. Eftersom allt är bevarat får man en fantastisk känsla för hur det var att leva under tidigt 1900-tal - ja, leva som mycket, mycket välbärgad. Vackra kläder, möbler dukningar. Den guidade turen var väl värt pengarna, jag har varit här tidigare utan guide, men det kom inte i närheten av vad jag fick lära nu. Familjen Hallwylska kom från Schweiz, tydligen från en ort där med samma namn - så har du besök från Schweiz måste du ta med dem hit.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack Johanna U
Omdömet skrevs 14 mars 2018

Mycket intressant att gå runt, som om tiden stått stilla. Att bara gå runt och titta kände jag inte gav så mycket men rundturen var superintressant, en timme flög förbi. Guiden var passionerad och påläst.

Den passar vuxna som är historieintresserade, barn tror jag har mindre utbyte bland alla ”rör ej”, ”sitt inte” och alla ”vakter” som kollas skor och att man inte råkar röra något. Jag förstår att det slits men tillslut kände jag mig lite i vägen (trots att jag såklart inte rörde något). De sa att de har många skolklasser men jag tänker att iaf mina barn skulle tycka det var tråkigt när det inte finns något aktiv att göra eller utforska utan bara titta.

En enormt fascinerande ställe och vilken häftig kvinna!

Tack LaireSweden