Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com394 US$
Booking.com394 US$
eDreams394 US$
Orbitz.com394 US$
Travelocity394 US$
CheapTickets394 US$
Omdömet skrevs 28 november 2020

Tyvärr är det bortkastade pengar att äta Afternoon Tea här. Det finna ingen som helst kärlek i det som serveras, allt är bara extremt sockrigt och torrt. Inget kändes nygjort eller fräscht. Smaklöst te dessutom. Ingen vidare upplevelse, rekommenderar ej!

Datum för vistelsen: november 2020
Tack Saffe81
Maya Johansson, Marknadsföring på Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 1 december 2020

Hej Saffe81,
Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme och vad tråkigt att din upplevelse inte levde upp till förväntan. Jag har tagit din feedback vidare till ansvariga för vår Afternoon Tea och vi vill gärna komma i kontakt med dig för att höra mer om ditt besök så att vi kan lära oss och bli bättre. Tveka inte att höra av dig. Varma hälsningar Maya Johansson

Omdömet skrevs 6 november 2020

Bokade en vistelse som visade sig vara fel datum (längre fram i tiden) detta ändrades väl på plats och vi la till även min man som till en början inte skulle följt med. Jag hade tyvärr glömt mitt leg hemma men min man hade sitt med sig och påtalade att man kunde boka rummet på honom visa sitt leg och betala med hans kort. Receptionen svarar då att de hade en dålig magkänsla och ingen i familjen var välkommen! Ska tilläggas att detta var ett hotell som har besökts flitigt av oss tidigare. Efter denna otroligt otrevliga reaktion brist på feedback från hotellchefen som kontaktades kommer vi aldrig sätta vår fot här. Att riskera att hamna utan hotellrum när man bokat upp kvällen pga någons tycke eller magkänsla är vare sig lagligt eller önskvärt. Vi kommer självklart att anmäla detta.

Datum för vistelsen: november 2020
Tack Stay788991
Omdömet skrevs 1 november 2020

Mycket klassiskt lyxigt hotell med oklanderlig service och bemötande. Mycket sköna sängar, kuddar och täcken, vilket inte är självklart på hotell. Frukostbuffén var lagom, inte överdådig men mycket smakfull. Läget i centrala Stockholm med utsikt mot Kungliga Slottet och strömmen gör också sitt till. Allt var perfekt!

Datum för vistelsen: oktober 2020
1  Tack KickiK5

Hej KickiK5,
Tack för fina ord och att du tog dig tid att skriva om upplevelsen. Vi ser fram emot att välkomna dig igen. Varma hälsningar Maya

Omdömet skrevs 20 oktober 2020 från mobil enhet

Vi bodde på Grand Hotel en natt med spa och frukostbuffé inkluderat. En perfekt vistelse då hotellet höll absolut högsta kvalitet enligt oss på alla sätt! Mycket trevlig personal, otroligt fint Delux rum med alla faciliteter man vill ha, mysigt och härligt spa som vi spenderade en hel del tid i samt avslutningsvis en mycket god frukostbuffé. Vi kommer garanterat tillbaka! :-)

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack claeshenrikw

Hej claeshenrikw,
Stort tack för en fin recension. Vad roligt att ni hade en härlig upplevelse här hos oss. Vi ser fram emot att välkomna er igen. Varma hälsningar Maya Johansson

Omdömet skrevs 7 oktober 2020

Vi skulle fira jämn födelsedag, och redan när vi bokade blev vi uppgraderade till en handikappvänlig juniorsvit.

Bemötandet av personalen var allt vad man kan önska sig av vänlig hjälpsamhet och gott humör utan att vara svassande.

Frukostbuffén var riklig och av hög kvalitet utan att vara överlastad. Juicen färskpressad och laxen av god kvalitet. Resten var lika bra. Till leverpastejen serverades nyinlagd pressgurka. Sådana detaljer imponerar. Den bästa buffé jag fått mig serverad på något hotell här i landet.

Rummet och lokalerna i övrigt är lite slitna men charmiga. Sviten hade utsikt över Slottet men man var tvungen att öppna fönstren för att se något på grund av en beläggning på rutornas glas.

Redan i entrén möts man av en trappa på 10-15 trappsteg som inte går att forcera med rollator eller rullstol. Den slarvigt installerade trapphissen var ur funktion under hela vistelsen. Personalen erbjöd alternativet att komma ut bakvägen med hjälp av personal, via låst transporthiss. Hur man skulle komma tillbaka in framgick ej. Rummet var överdådigt även avseende handikappanpassning, men varken Dahlgrens restauranger eller Vinterträdgården (där vi åt släktmiddag på skaldjursbuffén) var tillgängliga utan hjälp av personal. Både skaldjur och Dahlgren visade sig från sin bästa sida. Gott och fräscht, trevlig personal, bra vinrekommendationer. Cadierbaren var mycket trevlig och med god mat, lätt tillgänglig från hissar och entré.

Ett fint hotell som lever upp till sitt goda rykte, men bristen handikappanpassning är oacceptabel på ett hotell med så stora ambitioner i övrigt.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack DrTravelmuch

Hej DrTravelmuch,
Först och främst vill jag tacka för fina ord kring ditt besök och för att du tog dig tid att skriva en recension. När det kommer till handikappanpassningen har du givetvis rätt, där har vi fortfarande en del att önska. Redan under nästa år, med start i januari, kommer vi att bygga om vår entré för att öka tillgängligheten för alla våra gäster. Jag hoppas att vi snart får tillfälle att välkomna dig tillbaks till hotellet och att vi då kommit ett steg längre i vårt arbete med att handikappanpassa hotellet. Varma hälsningar Maya