Omdömet skrevs 7 oktober 2020

Vi skulle fira jämn födelsedag, och redan när vi bokade blev vi uppgraderade till en handikappvänlig juniorsvit.

Bemötandet av personalen var allt vad man kan önska sig av vänlig hjälpsamhet och gott humör utan att vara svassande.

Frukostbuffén var riklig och av hög kvalitet utan att vara överlastad. Juicen färskpressad och laxen av god kvalitet. Resten var lika bra. Till leverpastejen serverades nyinlagd pressgurka. Sådana detaljer imponerar. Den bästa buffé jag fått mig serverad på något hotell här i landet.

Rummet och lokalerna i övrigt är lite slitna men charmiga. Sviten hade utsikt över Slottet men man var tvungen att öppna fönstren för att se något på grund av en beläggning på rutornas glas.

Redan i entrén möts man av en trappa på 10-15 trappsteg som inte går att forcera med rollator eller rullstol. Den slarvigt installerade trapphissen var ur funktion under hela vistelsen. Personalen erbjöd alternativet att komma ut bakvägen med hjälp av personal, via låst transporthiss. Hur man skulle komma tillbaka in framgick ej. Rummet var överdådigt även avseende handikappanpassning, men varken Dahlgrens restauranger eller Vinterträdgården (där vi åt släktmiddag på skaldjursbuffén) var tillgängliga utan hjälp av personal. Både skaldjur och Dahlgren visade sig från sin bästa sida. Gott och fräscht, trevlig personal, bra vinrekommendationer. Cadierbaren var mycket trevlig och med god mat, lätt tillgänglig från hissar och entré.

Ett fint hotell som lever upp till sitt goda rykte, men bristen handikappanpassning är oacceptabel på ett hotell med så stora ambitioner i övrigt.

Tack DrTravelmuch
Maya Johansson, Marknadsföring på Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 4 dagar sedan

Hej DrTravelmuch,
Först och främst vill jag tacka för fina ord kring ditt besök och för att du tog dig tid att skriva en recension. När det kommer till handikappanpassningen har du givetvis rätt, där har vi fortfarande en del att önska. Redan under nästa år, med start i januari, kommer vi att bygga om vår entré för att öka tillgängligheten för alla våra gäster. Jag hoppas att vi snart får tillfälle att välkomna dig tillbaks till hotellet och att vi då kommit ett steg längre i vårt arbete med att handikappanpassa hotellet. Varma hälsningar Maya

Omdömet skrevs 22 september 2020

Hotellet är nog Sveriges i särklass mest särpräglade lyxhotell. Det är en känsla som går in i varje detalj, bara det faktum att de städat rummet, bytt handdukar och förberett för kvällen under tiden vi lämnade rummet för att gå och äta middag är en fingervisning om vilken ambition man har. Därför är det mycket anmärkningsvärt när samma ställe inte har koll på enkla saker, såsom frukostbokningar. Det är under all kritik hotellet inte har ett adekvat system för att hantera det här. Missen kan ju anses vara direkt trivial men för ett hotell men denna ambitionsnivå ska man se till att ha koll på att rätt frukost serveras. Jag menar, det klarar man på Scandic! Förutom denna fadäs kan jag verkligen rekommendera det, dessvärre påverkar det upplevelsen såpass mycket att betyget blir därefter (lägsta punkt).

Rumstips: Dubbelkolla frukosten!
Tack hazzesandstorm

Hej hazzesandrom,
Stort tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vad roligt att du uppmärksammar vår känsla för detaljer och känner att du kan rekommendera oss trots din frukostupplevelse. Det är såklart tråkigt när vi brister i service, vilket inte ska ske - men ibland spelar den mänskliga faktorn in tyvärr. Jag har framfört din feedback till ansvariga och hoppas att vi trots allt får tillfälle att välkomna dig tillbaks till hotellet. Varma hälsningar Maya

Omdömet skrevs 9 september 2020 från mobil enhet

Var här med vänner vi bjudit med för trevligheter. Vi var alla mycket nöjda med rummen. Vi hade ett superior med utsikt och en junior svit med utsikt. Fantastiskt hög standard och smakfullt inrett. Lyxiga och sköna kuddar var bara en sak av alla extra trevliga saker på rummet. ALLA som jobbar där har 100% koll på hur dem ska bemöta och ge service till alla. Om man ska äta frukost så välj ala carte frukosten då den håller mycket hög klass. Kommer definitivt bo där igen många gånger. Vill du lyxa till det så boka ditt nästa besök här, bättre blir det inte i Sverige. Tack!

Restyp: Reste i arbetet
Tack Subway V
Omdömet skrevs 30 augusti 2020

Vi firade min mans 50 års dag med vänner och familj och hade en toppendag! Mycket trevlig, vänlig och hjälpsam personal. Så god mat och fin service på Verandan! Så vackra lokaler och rum! Rekommendera ett rum med utsikt mot slottet.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Helena N
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Jag och min man bodde på hotellet för att fira min födelsedag .Hotellbyggnaden är vacker både på utsidan och insidan .Stora vackra rum och högt i tak .Det var lite rörigt vid vår incheckning .Vi fick stå och vänta en stund som ett par andra gäster som stod bakom oss i kön.Väl framme vid receptionen fick vi fin hjälp och fick veta att vi blivit uppgraderade till ett större finare rum med utsikt tack vare att jag fyllde år ..Vi fick ett Jöttefina fräscht och fint rum med utsikt över slottet.Fräscht fint badrum och morgonrockar och tofflor .Stor fin och jöttebekvöm söng .Till vår stora överraskning bjöd dom på en flaska champagne och ett fint grattis kort.Vi trivdes mycket bra på vårt fina rum .Bra städning och service .Vi använde oss också utav hotellet fina gym .Vi fick dessutom tillgång till deras fina spaavdelning men fin pool i mysig lugn miljö och bara ett fåtal andra besökande .Vi trivdes väldigt bra på detta hotell .Det enda som vi inte tyckte var bra var en otrevlig servitör i hotellets bar.Han ville inte först ge oss några sittplatser och sa att det var fullbokat .Nör vi upplyste honom att vi bodde på hotellet och frågade samma fråga igen så fick vi till slut ett bord .Köndes inte så trevligt .Annars är detta jättetrevlig och service inriktad personal och ett fantastiskt hotell att bo på som ligger vacker till och nära till Djurgården ,Skeppsholmen och stan .

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack Mandy_Wine_Dine